مهم‌ترین اثر تقوا، همراهی خدا با انسان است
کد خبر: 3654894
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

مهم‌ترین اثر تقوا، همراهی خدا با انسان است

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرستان خاش گفت: راه رسیدن به تقوا، طبق فرموده امیرالمؤمنین(ع)، پرهیز از گناهان و لغزش‌هاست و مهم‌ترین اثر آن نیز، همراهی پروردگار با انسان متقی است؛ اگر بخواهیم معیت و همراهی پروردگار را با خود داشته باشیم، باید به تقوای همه‌جانبه برسیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان، امام جمعه شهرستان خاش در خطبه‌های نماز جمعه، 28 مهر، گفت: واژه تقوا از ماده « وقی» به‌معنای حفظ و نگهداری است، یعنی انسان خود را از گناه، آلودگی و هر آنچه باعث تیره‌بختی او می‌شود، حفظ و صیانت کند.
وی افزود: راه رسیدن به تقوا، طبق فرموده امیرالمؤمنین(ع)، پرهیز از گناهان و لغزش‌هاست و مهمترین اثر آن نیز، همراهی پروردگار با انسان متقی است؛ اگر بخواهیم معیت و همراهی پروردگار را با خود داشته باشیم، باید به تقوای همه‌جانبه برسیم.
امام جمعه خاش ادامه داد: تقوا علاوه بر آنکه پاداش اخروی را به‌دنبال دارد، در دنیا نیز برکاتی از جمله بهره‌مندی از روزی الهی، گشوده شدن درهای رحمت الهی و نجات از سختی‌ها را دارد.
وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه صفر، بیان کرد: اول ماه صفر، همزمان با ورود کاروان اهل بیت(ع) است که به اسیری، به شام منتقل شدند. یزید دستور داده بود که مردم لباس‌های زینتی بپوشند و با طبل و شیپور به استقبال اسرا بروند.
دهقان اظهار کرد: در حالی که خاندان رسول خدا(ص) مصیبت‌زده و داغدار بودند، مردم شام با شادی و هلهله به اهل عصمت و طهارت بی‌حرمتی می‌کردند؛ اما خطبه‌های روشنگرانه امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) خیلی زود حقیقت را آشکار و باطل را رسوا کرد.
وی همچنین به 4 آبان، روز اعتراض و افشاگری امام خمینی(ره) علیه پذیرش کاپیتولاسیون اشاره کرد و افزود: کاپیتولاسیون یعنی اگر یک غیر ایرانی در کشور ما تخلفی کند، دادگاه ما حق ندارد به آن رسیدگی کند، بلکه لازم است در سفارت به آن رسیدگی شود که این قانون مورد اعتراض شدید حضرت امام(ره) قرار گرفت.
امام جمعه خاش در پایان به سخنان گستاخانه اشاره و بیان کرد: ملت ايران در اين چند روز جواب ياوه‌گويی ترامپ را دادند؛ ترامپ بداند كه سپاه همواره در دل مردم جا دارد، مردم هرگز فداکاری‌های سپاه در دوران دفاع مقدس را فراموش نمی‌کنند و به کسی اجازه توهین به نیروهای دفاعی و امنیتی کشورشان را نمی‌دهند.
captcha