ضرورت همگرایی نهادهای فرهنگی در کشور
کد خبر: 3665165
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶

ضرورت همگرایی نهادهای فرهنگی در کشور

گروه فرهنگی: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به ضرورت همگرایی نهاد های فرهنگی در کشور، گفت: نهاد‌های فرهنگی در کشور باید درصدد ترویج فرهنگ غنی عاشورا و مهدویت باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام علی دشتکی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اهمیت مساله توجه به فرهنگ دینی در جامعه، اظهار کرد: فرهنگ دینی یکی از مقوله‌های تاثیر گذار در سعادت مادی و معنوی انسان‌های به شمار می‌رود.
وی افزود: دین مبین اسلام با نگاهی توحیدی در قرآن کریم مساله فرهنگ دینی را با اهمیت ویژه ای بیان کرده، به طوری که خداوند متعال بعد از بعثت انبیاء، آنها را مامور به نهادینه کردن فرهنگ دینی می‌کند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به ضرورت تبیین فرهنگ دینی در جامعه، خاطرنشان ساخت: مسوولان باید در عرصه ترویج فرهنگ دینی فعالیتی دو چندان داشته باشند.
وی اضافه کرد: اسلام شیعی دارای دو نقطه قوت بارز است، نخست مساله مهدویت و ظهور منجی عالم بشریت که به دل آدمی شوق ادامه راه می‌دهد، دوم فرهنگ عاشورا، این فرهنگ سبب شده تا انسان از سایر مخلوقات عالم جدا شود و به سوی عقلانیت و انسانیت پیش برود.
حجت الاسلام دشتکی گفت: استمرار فرهنگ عاشورا در جامعه و کاربردی کردن این مساله یکی از سبک‌های زندگی ائمه(ع) و علمای ربانی بود.
وی عنوان کرد: پیاده روی اربعین حسینی یک راهپیمایی معمولی نبود، یک فرهنگ بود، فرهنگی غنی که هم بیانگر پیام عاشورا و همچنین نقطه اتصال مردم جهان به وجود منجی عالم بشریت است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان در پایان با اشاره به ضرورت همگرایی نهاد‌های فرهنگی در کشور اظهار کرد: نهاد‌های فرهنگی در کشور باید درصدد ترویج فرهنگ غنی عاشورا و مهدویت باشند.
منبع: خبرگزاری رسا

captcha