گزارش 9 ماهه از فعالیت‌های قرآنی تبلیغات اسلامی ملایر/2
کد خبر: 3680032
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰

گزارش 9 ماهه از فعالیت‌های قرآنی تبلیغات اسلامی ملایر/2

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر عنوان کرد: این مجموعه از ابتدای سال جاری تا‌کنون موفق به اجرای 83 عنوان برنامه قرآنی شده است.

ایرج یارمحمدی کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان اظهار کرد: این مجموعه از ابتدای سال جاری تا‌کنون موفق به اجرای 83 عنوان برنامه قرآنی شده است.
وی افزود: ثبت بیش از 100 جلسه قرآن خانگی، تشکیل مجمع حفاظ قرآنی «الغدیر» در موسسه تالار قرآن حکیم توسط عباس ربیعی از حافظان کل قرآن شهرستان و برگزاری 75 کلاس آموزش روخوانی، روانخوانی، فصیح خوانی، قرائت، صوت و لحن، حفظ، مفاهیم در موسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی از جمله برنامه‌های این اداره است.
کارشناس قرآن تبلیغات اسلامی ملایر اضافه کرد: 32 مرکز قرآنی در شهرستان ملایر به ثبت رسیده است که از این میان 4 موسسه قرآنی، 15 خانه قرآن روستایی، 11 خانه قرآن شهری و 2 جلسه خانگی قرآن است که 8 موسسه و خانه قرآن در تابستان سال جاری مجری طرح 1451 بوده‌اند.
یارمحمدی ادامه داد: برگزاری سلسله مباحث تفسیری با محوریت کتاب اخلاق در قرآن آیت الله مکارم شیرازی در راستای باز آموزی و تقویت سطح علمی معلمان فعال قرآنی، برگزاری طرح ختم قرآن کریم به نیت چهارده معصوم به صورت غیر حضوری با ثبت نام بیش از هزارو 200 نفر از علاقمندان، برگزاری طرح قرآن در هیأت با محوریت آموزش صحیح خوانی قرآن در 4 هیئت فعال ملایر از دیگر برنامه‌های این مجموعه است.
وی عنوان کرد: اهدا 200 جلد قرآن به خانه‌های قرآن شهری و روستایی جدید التاسیس، اجرای طرح «نور باران» با محوریت اهدا 120 جلد قرآن کریم به جلسات قرآنی محروم درحاشیه شهر و مناطق محروم روستایی، اجرای طرح جمع آوری قرآن‌های بلا استفاده و توزیع حدود 100 جلد قرآن در جلسات و مراکز مورد نیاز و اعزام دهها مورد مربی و قاری قرآن به جلسات قرآنی سطح شهر و روستاهای مورد نیاز از فعالیت‌های دیگر مجموعه در 9 ماهه اول سال بوده است.
یارمحمدی با بیان اینکه بانک جامع اطلاعات 70 حافظ قرآن شهرستان به ثبت رسیده است اضافه کرد: یکی از اقدامات اداره قرآن ملایر، تشکیل بانک جامع اطلاعات فعالان قرآنی بوده است که در این میان اطلاعات بیش از 250 مربی، استاد، داور، حافظ، قاری، مفسر، مجری، گروه تواشیح و فعال قرآنی در این بانک به ثبت رسیده است.
کارشناس قرآن تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری دوره آموزش صحیح خوانی قرآن ویژه مداحان در حسینیه سید الشهداء با محوریت مداحان برادر و خواهران مبلغه، آموزش قرآن توسط 250 مربی قرآن دارای گواهینامه معتبر تربیت معلم قرآن از سازمان دارالقرآن کشور در سطح شهر و روستا و تشکیل کتابخانه تخصصی قرآنی، تفسیری و ... در محل کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی جهت ارائه خدمات به قرآن آموزان در ماه‌های اخیر سال خبر داد.

وی بیان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مساجد و حسینیه‌های سطح شهر و روستا، برگزاری کلاس مستمر و تخصصی حفظ قرآنی، صوت و لحن ویژه برادران و خواهران در محل کانون قرآن شهرستان، تشکیل مجمع اساتید، مجمع قاریان و مجمع حفاظ در ملایر و صدور بیش از 1000 گواهینامه پایان دوره جهت قرآن آموزان ظرف 9ماهه اول امسال و ثبت نام 12 نفر از مربیان قرآن ملایری در دوره‌های تربیت معلّم «ممتحن» قرآن از برنامه‌های دیگر اداره قرآن ملایر است.
یارمحمدی گفت: ثبت نام دوره های تربیت داور قرآن کریم، نشست تخصصی مدیران مراکز و موسسات قرآنی شهرستان ملایر، همکاری با ادارات، نهادها، ارگان‌ها و مراکز قرآنی جهت انجام فعالیت‌های قرآنی، برگزاری 2 دوره تربیت معلم مفاهیم با شرکت 46 نفر از خواهران و برگزاری 4 دوره طرح اوقات فراغت در موسسات و خانه‌های قرآن روستایی از دیگر برنامه‌های است که می‌توان به آن اشاره کرد.
این مقام مسئول افزود: برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن، کلاس صحت قرائت نماز، تلاوت و ختم قرآن، ختم صلوات، مسابقات قرآنی، اهداء جوایز و... در اعتکاف ماه رجب و ماه رمضان در شهر و 9 روستا، برگزاری دوره آموزشی تربیت معلم تجوید قرآن کریم و 4 دوره تربیت معلم قرآن پیش دبستانی قرآن با شرکت 86 نفر از خواهران، ثبت نام 100 نفر از علاقمندان در مسابقه قرآن صاعد1 و شرکت 5 نفر از مربیان قرآن ملایری در دوره تکمیلی مهدویت از دیگر فعالیت‌های این مجموعه در ماه‌های گذشته بوده است.

تجهيز بانک سي دي و نرم افزار قرآني کانون قرآن ملاير
یارمحمدی از تجهيز بانک سي دي و نرم افزار قرآني کانون قرآن اداره تبليغات اسلامي ملاير، اجرای تفاهم‌نامه همکاری جهت برگزاری دوره تربیت معلم آموزشیار قرآن ویژه سربازان تیپ 43 امام علی (ع) جوزان، برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در رشته‌های حفظ قرآن، مفاهیم ، قرائت، نقاشی، خوشنویسی، سرود با شرکت نزدیک به دو هزار نفر در ملایر، مساعدت مالی به موسسات قرآنی و خانه‌های قرآن در قالب طرح حمایتی و برگزاری نشست فصلی با قاریان، حفاظ، اساتید و فعالان قرآنی خبر داد.
یار محمدی اظهار کرد: آغاز به کار کانال قرآنی «مشکات» و مجمع تخصصی قاریان ملایر جهت آموزش قرآن توسط جمعی از اساتید و قاریان قرآن، برگزاری 4 نشست فصلی اساتید و مربیان قرآن در شهرستان با هدف دانش افزایی مربیان قرآن، تشکیل جامعه قرآنی عصر در ملایر با حضور استاد خواجه پیری و استاد جهان آرا و تشکیل کارگروه قرآن قرارگاه خاتم در ملایر از برنامه‌های دیگر اداره قرآن ملایر است.
وی ابراز کرد: اعزام مربیان قرآن در سه دوره مختلف به کارگاه آموزشی مهدویت در قم و همدان، برگزاری جشنواره استعدادهای قرآنی در ملایر و اعزام 4 نفر به استان جهت دوره پرورش استعدادهای قرآنی و برگزاری حلقه های تفسیری سبک زندگی با شرکت بیش از 60 نفر از مربیان با حضور استاد دکتر محمدی پیام از دیگر برنامه‌های این مجموعه است.
کارشناس قرآن تبلیغات اسلامی ملایر گفت: برگزاری برنامه پرسمان قرآنی با موضوع پاسخگویی به شبهات و سوالات قرآنی با حضور حجت‌الاسلام رضا محمدی، کارشناس قرآنی برنامه‌های رادیو قرآن و شبکه قرآن صدا و سیما در سالن سینما فرهنگیان ملایر، ثبت نام 15 نفر از روحانیون مستقر و طرح هجرت ملایری در دوره تربیت آموزشیار قرآن، برگزاری دوره آموزشیار روخوانی و روانخوانی قرآن در گروه مهندسی امام علی (ع) ملایر، برگزاری کارگاه آموزشی شیوه‌ها و راهکارهای جذاب سازی کلاس در ملایر از دیگر برنامه‌هایی است که می‌توان به آن اشاره کرد.
وی اظهار کرد: برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه سبک زندگی قرآنی با حضور استاد سلمانیان کارشناس پژوهش سازمان دارالقرآن و 45 نفر از اساتید و مربیان قرآن شهرستان ملایر و نهاوند و تویسرکان، شرکت گسترده فعالان قرآنی در برنامه‌ها و مناسبت‌های مذهبی و ملی، برگزاری کارگاه آموزشی طرح کرامت با محوریت مبارزه با مواد مخدر ویژه مربیان و فعالان قرآنی و تشکیل سه جلسه ثابت محوری حفظ قرآن در ملایر ویژه خواهران و برادران از فعالیت‌های شاخصی است که می‌توان به آن اشاره کرد.
یار محمدی افزود: برگزاری مراسم کرسی تلاوت در مسجد امام جعفر صادق (ع) ملایر، اجرای طرح ختم قرآن در شب عاشورا در برخی از هیأت و اجرای طرح هزاران ختم سوره یس در شب عاشورا، برگزاری 2 محفل انس با قرآن در اداره تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه خواهران درایام اربعین، برگزاری دوره جدید تفسیر قرآن کریم با حضور استاد محمدی پیام، برگزاری آزمون حفظ جزء 30 و کلاس تجوید ویژه دوره تربیت معلم تجوید قرآن در ملایر از دیگر برنامه‌های اجرایی این اداره است.
این مقام مسئول ادامه داد: اهدا بیش از 200 حلقه سی دی ترتیل، قرائت و آموزش روخوانی و فصیح خوانی به قرآن آموزان به صورت رایگان و تهیه و توزیع 100حلقه نرم افزار قرآنی المائده و سایر نرم افزارهای قرآنی با تخفیف ویژه، ثبت نام بیش از 500 نفر در طرح ختم اخو القرآن و برگزاری طرح کرسی تلاوت توسط سه تن از قاریان برجسته شهر در سه مسجد، از برنامه‌هایی دیگری است که می‌توان به آن اشاره کرد.
وی از برگزاری بیش از 22 مراسم جزء خوانی قرآن در مراکز قرآنی شهری و روستایی و بیش از 100 مراسم جزءخوانی در منازل توسط خواهران مبلغه در سطح شهر و روستا در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن در نیروی انتظامی و کمیته امداد و گروه مهندسین امام علی (ع) به همراه صدور گواهینامه پایان دوره از فعالیت‌های اداره قرآن ملایر در 9 ماه گذشته بوده است.
یارمحمدی ادامه داد: برگزاری طرح اردوی جهادی در 7 روستای ملایر و اهدا قرآن، کتاب آموزش روخوانی و... به روستاهای مجری طرح جهادگران قرآنی جهت برگزاری و استمرار در کلاس‌های قرآن، اجرای طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور، برگزاری کارگاه آموزشی قرآن ویژه مبلغات سنتی و برگزاری برنامه تقدیر از معلمان قرآن به مناسبت روز معلم از دیگر برنامه‌های قابل اشاره این مجموعه است.
کارشناس قرآن تبلیغات اسلامی ملایر یادآور شد: برگزاری کارگاه شیوه‌های جذاب سازی کلاس‌های قرآن با حضور اساتید برجسته کشوری و استانی و با شرکت 130 نفر از اساتید، مربیان و فعالان قرآنی از شهرهای ملایر، نهاوند و تویسرکان، اعزام چهار نفر از اساتید قرآن به همدان جهت گذراندن دوره تربیت مدرس قرآن در رشته‌های حفظ و روخوانی، سرکشی از کلاس‌های قرآنی سطح شهر و روستا و اهداء جوایز به قرآن آموزان، برگزاری دوره‌های آموزشیار قرآن در بخش سامن و جوکار و صدور 30 گواهینامه تربیت معلم قرآن برای قبول شدگان دوره از دیگر برنامه‌های شاخص این اداره قرآنی است.

captcha