هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز برگزار می‌شود
کد خبر: 3701328
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲

هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز برگزار می‌شود

گروه اجتماعی- رئیس دانشگاه تبریز از برگزاری آیین‌های بزرگداشت هشتمین سده آموزش عالی در تبریز و هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز همزمان با رویداد تبریز ۲۰۱۸ خبر داد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، محمدرضا پورمحمدی، رئیس دانشگاه تبریز، از برگزاری آیین‌های بزرگداشت هشتمین سده آموزش عالی در تبریز و هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز همزمان با رویداد تبریز ۲۰۱۸ خبر داد و گفت: تبریز مرکز علم است؛ به طوری که ۸۰۰ سال پیش دانشگاه بین‌المللی ربع رشیدی در آن تاسیس شده و دانشگاه تبریز نیز در امتداد آن، شروع به فعالیت علمی کرد که تا عصر حاضر نیز ادامه داشته است. در هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز نیز به معرفی ظرفیت‌ها، پیشینه و خدمات علمی این دانشگاه در منطقه توجه خواهد شد.

هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز برگزار می‌شود

وی با اشاره به اهداف برپایی این آیین‌ها افزود: شناسائی ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و اجتماعی دانشگاه تبریز در منطقه و کشور و جلب مشارکت سازمان‌ها، ارگان ها و ادارات در معرفی دانشگاه تبریز در منطقه از جمله اهداف برگزاری این آیین است.

پورمحمدی، شناخت نقاط قوت و ضعف و نقد و ارزیابی درونی، مشارکت دادن نیروهای فعال در زمینه معرفی سازمان، تجلیل و تقدیر از نخبگان و اندیشمندان و پیشکسوتان عرصه آموزش عالی در تبریز را از دیگر اهداف برگزاری جشن هفتادمین سالگرد تاسیس این دانشگاه بیان کرد.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه با بیان این که برای جشن هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز حدود ۷۰ برنامه در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: برگزاری همایش، تهیه کتب مختلف و سالنامه با محوریت نخبگان، اساتید و مشاهیر برجسته دانشگاه، ایجاد نمایشگاه دائمی تاریخچه مصور دانشگاه، چاپ تمبر یادبود، تجلیل از برترین‌های دانشگاه و افراد موثر در توسعه دانشگاه تبریز به ویژه خیرین، تهیه سرود دانشگاه، ضرب سکه، مبادلات علمی و فرهنگی دانشگاه تبریز با شهرهای خواهرخوانده تبریز و ... از جمله این برنامه ها به شمار می‌آیند.

وی از همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای استان در برگزاری باشکوه این دو رویداد خبر داد و افزود: آیین های بزرگداشت هشتمین سده آموزش عالی در تبریز و هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز با همکاری شورای شهر، شهرداری، استانداری، صدا و سیما و جامعه خیرین، فارغ‌التحصیلان دانشگاه و سایر دستگاه‌ها برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه تبریز، در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که در این دانشگاه برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ حدود ۱۷ برنامه به تصویب رسیده است که از این تعداد پنج برنامه به صورت بین‌المللی، چهار برنامه در قالب ملی و هشت برنامه نیز به صورت منطقه‌ای برگزار خواهد شد، تصریح کرد: دانشگاه تبریز با همکاری شهرداری تبریز برای این رویداد مهم برنامه‌هایی چون بازسازی و آماده سازی رصدخانه بیلیندی و برج خلعت پوشان دانشگاه برای بازدید کنندگان و گردشگران تبریز 2018، استفاده از ظرفیت دانشجوئی و هیات علمی، برگزاری همایش‌های علمی پژوهشی با موضوع توسعه و چشم انداز آینده تبریز در نظر گرفته است.

پورمحمدی با اشاره به تشکیل کمیته‌های مختلف این آیین گفت: برای برپایی هر چه بهتر هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز حدود 10 کمیته از جمله علمی، ارتباطات، پشتیبانی، فرهنگی، دانشجویی، رفاه، حمل و نقل، استقبال و تدارکات تشکیل شده است.

captcha