سیاست دولت جلب مشارکت مردمی از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد است
کد خبر: 3704427
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵

سیاست دولت جلب مشارکت مردمی از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد است

گروه اجتماعی- معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر حمایت از تشکل‌های مردمی سازمان‌یافته و ضابطه‌مند، گفت: سیاست دولت تدبیر و امید جلب مشارکت مردمی از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد بوده، چراکه مردم باید ضابطه‌مند و سازمان‌یافته در خصوص فعالیت تشکل‌های سیاسی و غیرسیاسی اهتمام کنند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، رحیم شهرتی فر، معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی، روز دوشنبه بیستم فروردین ماه در نشست شورای اداری شهرستان هریس و مراسم تکریم و معارفه فرماندار قبلی و جدید شهرستان هریس با بیان اینکه شهرستان هریس از امنیت و آرامش لازم و ارایه خدمت به مردم تا آنجایی که امکان داشته موفق بوده است، اظهار داشت: شهرستان هریس نه‌تنها در استان بلکه در ایران نامی آشنا بوده، از لحاظ پیشینه فرهنگی نیز به شهر ایمان و دیانت شهرت یافته و اسناد تاریخی مقابله مردم هریس با رژیم ستم شاهی رضاشاهی موجود است.

سیاست دولت جلب مشارکت مردمی از طریق سازمان‌های مردم‌نهاداست

وی افزود: هریس به دلیل هنر قالی‌بافی نامی آشنا برای علاقه‌مندان هنر قالی‌بافی دنیا است، قسمت اعظمی از افتخار انتخاب تبریز به‌عنوان پایتخت فرش جهان متوجه مردم و هنرمندان این خطه است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش مردم هریس در هشت سال دوران دفاع مقدس، ادامه داد: ایران سلامی در سایه خون شهدا در مسیر توسعه قرارگرفته و البته ما به دنبال توسعه عزتمندانه هستیم و در این توسعه عزتمندانه دشمنان انقلاب اسلامی موانع بزرگی ایجاد می‌کنند.

وی اضافه کرد: علیرغم سختی‌هایی که از بدو انقلاب اسلامی با آن روبه‌رو بوده‌ایم در شهرستان هریس در بخش زیرساخت‌ها به توسعه مناسب نزدیک می‌شویم و همه این نعمت‌ها در سایه انقلاب اسلامی بوده که مدیون بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدا و ایثارگران و خانواده شهدا و مردمی که در همه صحنه‌ها پشتیبان نظام بودند می‌دانیم.

شهرتی فر خاطرنشان کرد: علیرغم همه پیشرفت ها طبیعتاً مشکلاتی هم وجود دارد، باید مشکلات را به‌صورت عقلایی و باتدبیر و تکیه‌بر توانمندی‌های داخلی حل‌وفصل کنیم و از بیان مشکلات ابایی نداشته باشیم، چراکه باید مسائل مطرح‌شده را به‌خوبی بیان‌ و شناسایی کرده و باهم فکری و هم‌افزایی دلسوزانه مشکلات را رفع کنیم.

وی با اشاره به مشکلات پیش‌آمده در طی چند روز اخیر در خصوص گرانی ارز بیان کرد: با توجه به این مسائل در کنار ارزیابی‌ها و بررسی‌های کارشناسان اقتصادی باید مسائل ازنظر فرهنگی بررسی شود، چرا باوجود گرانی ارز همچنان برخی‌ها حرص و ولع سفر به خارج از کشور دارند، همه این مشکلات باید بررسی، آسیب‌شناسی و بیان شود، این مصیبت‌بار است که ثروت ملی این‌گونه به خارج از کشور منتقل می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: البته در داخل کشور نیز مسافرت‌های بین استانی بیشتر شده و این نوع جابجایی به توزیع ثروت داخلی کمک می‌کند، تنها در ایام نوروز در شهرستان تبریز بیش از 80 درصد هتل‌ها و مهمان‌پذیرها اشغال بود.

شهرتی فر در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به پروژه جاده تبریز- اهر و نیروگاه هریس گفت: خوشبختانه پروژه‌های موجود به‌خوبی پیش می‌رود و در آینده‌ای نه‌چندان دور نتایج آن را خواهیم دید.

وی بیان کرد: امروز در استان آذربایجان شرقی باوجود وضعیت خشکسالی اعتبارات دولتی برای احیای دریاچه ارومیه یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار تخصیص‌یافته که این رقم کوچکی نیست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه اقتصادی شهرستان خاطرنشان کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در بخش معدن در شهرستان هریس پس از راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی اشتغال ایجاد خواهد شد و طبیعتاً در این وضعیت خواهیم توانست دگرگونی‌ها را احساس کنیم و از این بابت باید قدردان بخش خصوصی باشیم.

وی ادامه داد: فعال بودن بخش خصوصی در این شهرستان موجب خوشحالی بوده و نشان‌دهنده این است که برای رفع مشکلات اقتصادی تنها راه جذب سرمایه‌گذار و بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی است.

شهرتی فر همچنین با اشاره به بحث اشتغال و بیکاری بیان کرد: موضوع بیکاری جوانان ابر چالش کشور بوده و با توجه به آمار اعلامی اداره کار 144 هزار نفر در استان جویای کار وجود دارد و این در حالی است که از استان‌های هم‌جوار نیز برای پیدا کردن کار به استان مهاجرت می‌کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر حمایت از تشکل‌های مردمی سازمان‌یافته و ضابطه‌مند، خاطر نشان کرد: سیاست دولت تدبیر و امید جلب مشارکت مردمی از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد بوده، چراکه مردم باید ضابطه‌مند و سازمان‌یافته در خصوص فعالیت تشکل‌های سیاسی و غیرسیاسی اهتمام کنند.

انتهای پیام

captcha