آموزش ۹۷ قرآن‌آموز در مهد قرآن وایقان شبستر
کد خبر: 3724001
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶

آموزش ۹۷ قرآن‌آموز در مهد قرآن وایقان شبستر

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر مهدقرآن وایقان شبستر، با بیان اینکه ۹۷ قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این مهدحاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن از گرایش‌های آموزشی این مهد قلمداد می‌شوند.

آموزش 97 قرآن آموز در مهدقرآن وایقان شبستر

علی صادقزاده، مدیر مهدقرآن وایقان شبستر، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 97 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این مهدقرآنی حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن از گرایش‌های آموزشی این مهد قلمداد می‌شوند.
وی افزود: یکى از دستوراتی که پیشوایان دین در باب تلاوت قرآن به ما داده اند، خواندن از روى آن است و روى این مسئله تاکید فراوانى کرده اند. چه بسا علت این تاکید، بهره گرفتن از «نورانیت» قرآن است، تا مسلمانان از آن بهره بیشترى ببرند و نورانیتش در آنان اثر گذارد.
وی با اشاره به پایه‌های سنی قرآن آموزان، گفت: قرآن آموزان در پایه‌های سنی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می شوند.
صادق زاده، ضمن بازگو نمودن آثار حفظ قرآن ادامه داد: مهم ترین و عمده ترین اثر حفظ قرآن درک بهتر آن است. حافظ به سبب تسلط بر همه آیات، ارتباط آنها را نیک درمی یابد و در پرتو آن دركی بهتر و درست تَر از قرآن به دست می آورد.
مدیرمهد قرآن وایقان شبستر، از قرآن کریم به عنوان برترین علوم گفت و یادآور شد: برترین و والاترین دستاورد زندگی انسان علم و معرفت است و در میان علوم و معارف، قرآن کریم برترین علوم است، بنابراین تلاش برای تعلم و تعلیم آن بهترین تلاش است و صاحبان این تلاش برگزیده تَرین و بهترین انسانها هستند؛ چرا که سعی خود را در کاری به کار می برند که هیچ تلاشی به پایه آن بازده معنوی برای انسان ندارد، اما آموختن علوم دیگر غیر از قرآن هر چند هم خوب باشند به علت وجود برخی ناخالصی ها در آنها به این حد بازدهی ندارند.
وی، قرائت قرآن را مقدمه‌ای برای استفاده از قرآن دانست و تاکید کرد: هر کسی که جهت فراگیری قرائت یا حفظ قرآن کریم، امکان تشرف به محضر آن را پیدا کند، باید بداند که خداوند بالاترین نعمت را در اختیار او قرار داده است، چرا که قرائت قرآن مقدمه ای برای استفاده از قرآن و نیل به معارف آن است؛ پس باید در جهت استفاده کاملتر از آن و رسیدن به مقام فهم معارف عالی آن تلاش کند.

انتهای پیام

captcha