امام هادی(ع) به منظور تصحیح معرفت دینی مسلمانان را به قرآن سفارش می‌کرد
کد خبر: 3741636
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰

امام هادی(ع) به منظور تصحیح معرفت دینی مسلمانان را به قرآن سفارش می‌کرد

گروه معارف- استاد حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: امام علی‌النقی(ع) به منظور تصحیح معرفت دینی مسلمانان، آنها را به قرآن سفارش می‌کرد و به پیروان خود توصیه می‌کند تا هر چیزی را با قرآن بسنجند و در صورت دسترسی نداشتن به امامان به عنوان حجت ناطق خداوند، حجت صامت که قرآن است در میان مسلمانان می‌تواند معرفت دینی آنها را ارتقا دهد.

 امام هادی(ع) به منظور تصحیح معرفت دینی مسلمانان را به قرآن سفارش می‌کرد

حجت‌الاسلام رحیم همزبان، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: امام علیالنقی(ع) به منظور تصحیح معرفت دینی مسلمانان، آنها را به قرآن سفارش می کرد و به پیروان خود توصیه میکند تا هر چیزی را با قرآن بسنجند و در صورت دسترسی نداشتن به امامان به عنوان حجت ناطق خداوند، حجت صامت که قرآن است در میان مسلمانان می تواند معرفت دینی آنها را ارتقا دهد.
وی، افزود: ایجاد محبت بیشتر نسبت به ائمه اطهار(ع)؛ چرا که معرفت بیشتر و عمیق تَر، محبت و عشق بیشتر را به دنبال خواهد داشت.
حجت‌الاسلام همزبان، خاطرنشان کرد: امام هادی(ع) با توجه به پراکندگی شیعیان در مناطق مختلف و وجود شبهات و انحرافات، نیروهایی را که استعدادهای لازم را داشتند شناسایی کرده و آنان را جهت پیشبرد اهداف اسلامی تربیت می‌کردند. این افراد افزون بر راویانی هستند که سخنان و روایات امام هادی(ع) را نقل می‌کردند. برخی از این افراد همان کسانی هستند که وکالت آن حضرت را عهده دار بودند.
این استاد حوزه و دانشگاه، از روابط اخلاقی امام هادی(ع) گفت و ادامه داد: روابط اخلاقی او با سایرین گوارا و بسی شیرین جلوه می نمود، روش او منصفانه و منطبق با اصول عدالت بود، کارهایش شایسته تمجید و تحسین انگیز بود زیرا به همراه فضیلت و شرافت بود.
وی، از زیارتنامه برجای مانده از امام هادی(ع) یادآور شد: از امام هادی(ع) چندین دعا و زیارتنامه برجای مانده است که از مشهورترین آنها زیارت جامعه کبیره است. این زیارت دارای سند صحیح بوده و از نظر بلاغت نیز در بالاترین درجه قرار دارد.
حجت‌الاسلام همزبان، با اشاره به فرموده امام هادی(ع) افزود: امام علی النقی(ع) می فرمایند: همانا كه خداوند دنيا را سراى امتحان و آزمايش ساخته و آخرت را سراى رسيدگى قرار داده است و بلاى دنيا را وسيله ثواب آخرت و ثواب آخرت را عوض بلاى دنيا قرار داده است.
این استاد حوزه و دانشگاه، ضمن بازگو نمودن ضرورت معرفی اصل امامت در زمان امام هادی(ع) تاکید کرد: در زمان امام هادی(ع) اصل امامت باید معرفی می‌شد؛ چون ائمه(ع) و فضائل و جایگاه ایشان رو به فراموشی می‌رفت. امام هادی(ع) پدران و اجداد گرامی خود را با بیان زیارات معرفی می‌کردند. مجموعه این زیارات و ادعیه به عنوان یک دائرة المعارف شیعه به حساب می‌آید و در بردارنده دلایل بسیار استوار در حقانیت ائمه اطهار و اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام 

captcha