ثبت ۸۵ موقوفه با نیت حمایت از استعداد‌های درخشان در خراسان رضوی
کد خبر: 3742398
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

ثبت ۸۵ موقوفه با نیت حمایت از استعداد‌های درخشان در خراسان رضوی

گروه فرهنگی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: تاکنون ۸۵ موقوفه متصرفی و غیرمتصرفی مرتبط در حوزه علم آموزی و حمایت از استعداد‌های درخشان در استان خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

85 موقوفه با نیت حمایت از استعدادهای درخشان در خراسان رضوی ثبت شده است 
حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: حمایت از دانش‌آموزان کم بضاعت و بی بضاعت برای تحصیل، تعلیم و تربیت یکی از ضروریاتی است که خوشبختانه همیشه مورد توجه واقفان خیراندیش بوده و هست.

وی افزود: در حال حاضر 85 موقوفه متصرفی و غیر متصرفی در حوزه علم آموزی و برای حمایت از استعداهای درخشان، به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه به همت واقفان خیراندیش در استان خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی عنوان کرد: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیشی که بخشی از اموال خود را با نیت باقیات الصالحات برای حمایت از تحصیل دانش‌آموزان نیازمند وقف کرده‌اند، طرح مهر تحصیلی برای ششمین سال متوالی از سوی اداره کل اوقاف خراسان رضوی و در آستانه بازگشایی مدارس اجرا می‌شود.

احمدزاده افزود: در سال جاری نیز از محل موقوفات مرتبط با حوزه علم‌آموزی و حمایت از استعدادهای درخشان مبلغ 322 میلیون تومان برای تهیه 4603 بسته لوازم التحریر شامل 2798 بسته ویژه دانش‌آموزان ابتدایی و 1805 بسته برای دانش‌آموزن متوسطه هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت هر بسته 70 هزار تومان برآورد شده، اظهار کرد: توزیع این بسته‌ها بین دانش‌آموزان نیازمند در 19 شهرستان استان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

captcha