رای دادگاه لاهه حقانیت ایران و ظالمانه بودن تحریم‌ها را ثابت کرد
کد خبر: 3752866
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳

رای دادگاه لاهه حقانیت ایران و ظالمانه بودن تحریم‌ها را ثابت کرد

گروه سیاسی- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، صدور رای دادگاه لاهه با اتفاق آرا به نفع ایران را از جمله خبرهای خوب دانست و تاکید کرد: این رای، نشانه بارز دیگری در تایید حقانیت جمهوری اسلامی ایران و همچنین غیرمشروع و ظالمانه بودن تحریم‌های آمریکا علیه شهروندان جمهوری اسلامی ایران دارد.

 رای دادگاه لاهه حقانیت ایران و ظالمانه بودن تحریم‌ها را ثابت کرد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، صدور رای دادگاه لاهه با اتفاق آرا به نفع ایران را از جمله خبرهای خوب دانست و تاکید کرد: این رای، نشانه بارز دیگری در تایید حقانیت جمهوری اسلامی ایران و همچنین غیرمشروع و ظالمانه بودن تحریم‌های آمریکا علیه شهروندان جمهوری اسلامی ایران دارد. مهم نیست که این رای را اجرا کنند یا نه، مهم اعلام «حقانیت جمهوری ایران در مجامع بین المللی» است.

وی به نمایش اقتداری بسیج اشاره کرد و گفت: این رزمایش، نمایشی از توان بی بدیل سازمان بسیج است که تمام همت‌ها را صرف خدمت رسانی کرده‌اند و نقطه اوج این رزمایش نیز روز گذشته با حضور مقام معظم رهبری در ورزشگاه آزادی رقم خورد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، منویات مقام معظم رهبری در اجتماع عظیم بسیجیان را بسیار راه‌گشا دانست و افزود: جان کلام مقام معظم رهبری در این سه جمله «عظمت ایران، اقتدار جمهوری اسلامی ایران و شکست ناپذیری ایران عزیز» خلاصه می‌شود.

خطیب جمعه تبریز، در ادامه از سپاه عاشورا و بسیجیان استان نیز در رابطه با اجتماع باشکوه بسیجیان در تبریز قدردانی کرد و گفت: بسیجیان در این اجتما‌ع پاسخ محکمی به یاوه گویی‌های دشمنان دادند؛ گرچه دشمنان تلاش می‌کنند که تصویری مغرضانه از "جشنواره خدمت رسانی سپاه و بسیج" ارایه داده و فضا را امنیتی و خفقان جلوه دهند اما هرگز اینگونه نیست؛ آفرین بر سپاه مقتدر و بسیج توانمند که پایه گذار "نمایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران" شدند.

وی با اشاره به اینکه گرچه دشمنان و رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند تا تصویری مغرضانه از رزمایش ارائه دهند که مثلا فضای کشور فضای امنیتی است، گفت: باید آفرین به سپاه و بسیج گفت که دیروز پایه‌گذار رزمایش و نمایش اقتدار بودند. 

امام جمعه تبریز، در ادامه به توقف افزایش قیمت ارز و سکه و پایین آمدن قیمت ارز اشاره کرد و گفت: امید است با برنامه‌های اقتصادی دولت، شاهد کاهش بیشتر قیمت سکه و ارز باشیم تا آرامش در بازار و جامعه حکم‌فرما شود.

وی در ادامه به پاسخ قاطع و سریع موشکی سپاه پاسداران به عملیات گروهک‌های تروریستی اشاره کرد و گفت: این پاسخ قاطع نشان داد که ایران اسلامی در رابطه با "امنیت ملی" هیچ گونه مماشاتی نداشته و در برابر اقدامات امنیتی، سریعا واکنش نشان خواهد داد.

حجت الاسلام آل هاشم، تاکید کرد: هر کس که بخواهد کوچکترین اقدامی علیه امنیت ایران اسلامی انجام دهد با واکنش قاطع و سریع نیروهای مسلح روبه رو خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، به تصمیم چند کشور اروپایی از جمله آلمان و فرانسه در راستای راه اندازی شکبه مالی مستقل برای مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران نیز اشاره کرد و گفت: به گفته کارشناسان، دور جدید تلاش اروپایی‌ها نشان می‌دهد که رفتار ایران در مقابل آمریکا درس بزرگی برای دیگر کشورهاست تا بتوانند نقش مستقل خود را تمرین کنند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در ادامه به تعیین رییس جمهوری، رییس مجلس و نخست وزیر عراق که از گزینه‌های مطلوب جبهه مقاومت هستند نیز اشاره کرد و افزود: پول و قدرت آمریکا و عربستان نمی‌تواند آرایش سیاسی دولت عراق را تعیین کند؛ بدون شک چنین تحولات مثبت می‌نمایاند که جمهوری اسلامی ایران در جایگاه ابتکار عمل راهبردی قرار گرفته و سران استکبار نیز از سر استیصال به هیاهو و زوزه‌کشی روآورده‌اند.

امام جمعه تبریز، در خطبه اول نماز جمعه تبریز در ادامه سلسله مباحث خانواده با اشاره به ویژگی پدران در محیط منزل گفت: تربیت صحیح بهترین ارثیه از پدران به فرزندان است.

وی افزود: راستگویی ، صداقت ، شرافت و رفتار صحیح از سوی پدران در محیط خانه اعتماد آفرین است.

انتهای پیام

captcha