تغییر سبک زندگی؛ از عمده دلایل افزایش آمار طلاق در جامعه
کد خبر: 3764415
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴

تغییر سبک زندگی؛ از عمده دلایل افزایش آمار طلاق در جامعه

گروه اجتماعی ـ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تغییر سبک زندگی و دیدگاه جوانان نسبت به زندگی را از جمله دلایل اصلی برای طبیعی شدن طلاق دانست و گفت: باید نهادهای متولی به خصوص آموزش و پرورش نسبت به تغییر این دیدگاه‌ها کمک کنند‌.

تغییر سبک زندگی؛ از عمده دلایل افزایش آمار طلاق در جامعه

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی امروز، 25 آبان‌ماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه تبریز، به پدیده شوم طلاق اشاره کرد و توضیح داد: این یک آسیب نوظهور در جامعه بوده است چراکه در گذشته دوام زندگی زوجین بسیار طولانی بود ولی امروزه طلاق یک امر طبیعی شده و این زیبنده جامعه اسلامی نیست.

وی با اشاره به ایجاد فراکسیون خانواده در مجلس، بیان کرد: در این فراکسیون بحث خانواده و مشکلات موجود در جامعه برای خانواده به صورت دقیق بررسی می‌شود.

ساعی تغییر سبک زندگی و دیدگاه جوانان نسبت به زندگی را از جمله دلایل اصلی برای طبیعی شدن طلاق دانست و گفت: باید نهادهای متولی به خصوص آموزش و پرورش نسبت به تغییر این دیدگاه‌ها کمک کنند‌.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم نسلی متوجه به پایداری خانواده در آینده داشته باشیم باید تربیت را از مهدکودک‌ها آغاز کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه به گزارش شورای اجتماعی کشور، مسایلی در حوزه آسیب‌های اجتماعی مطرح است و نهادهای ذی‌ربط نباید از واقعیت‌های روز جامعه فاصله بگیرند و باید تلاش کنند تا قوانین بر اساس شرع مقدس اسلام و نیازهای روز تصویب و ایجاد آرامش و امنیت شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اولویت‌های اصلی در حوزه آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و بافت فرسوده از جمله اولویت‌ها بوده و دستگاه‌های اجرایی متولی در برنامه ششم توسعه موظف شده‌اند‌ تا پایان برنامه که پنج سال است، آسیب‌های اجتماعی را ۲۵ درصد کاهش دهند.

ساعی در ادامه بر ضرورت شناسایی، جمع‌آوری، درمان و توانبخشی معتادان تاکید کرد و گفت: در بازگرداندن معتادان به نهاد خانواده و جامعه ضعف داریم و باید تلاش بیشتری کنیم. مبارزه با مواد مخدر و روانگردان‌ها در چارچوب سیاست‌های ابلاغی برای اولین بار در برنامه ششم توسعه لحاظ شده است، بازدید از کمپ‌های ترک اعتیاد مردان و زنان در استان و ابلاغ کمبودها و اشکالات به وزارت کشور از جمله اقدامات در این راستا است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تعداد معتادان در استان ما در مقایسه با ۳۰ استان دیگر، کم‌تر بوده و ما بیست و هشتیمن استان از این نظر هستیم، اظهار کرد: خوشبختانه ما معتاد متجاهر در استان نداریم، اما جای کار و تلاش بیش از این است.

ساعی با تاکید بر نقش سازمان‌های مردم نهاد در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: سمن‌ها به عنوان بازوی کمکی بین مسئولان و مردم کمک کنند، سمن‌های تبریز نیز در این حوزه بسیار فعال بوده و تبریز به دلیل نداشتن معتاد متجاهر، الگویی برای سایر شهرها و استان‌ها است.

وی در ادامه تاکید کرد: کودکان کار و خیابان باید توسط دولت شناسایی شوند و کمک به ادامه تحصیل و مسائل بهداشتی و درمانی آن‌ها از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی  در ادامه با تاکید به اهمیت دریاچه ارومیه در کشور، توضیح داد: از هر دری برای حل این مشکل وارد شده‌ایم و حتی اخیرا بازدیدی از تونل انتقال آب به دریاچه داشتیم و جلسات متعددی با متولیان انجام داده‌ایم ولی باید قبول کرد که برای حل این مشکل باید در کنار عزم ملی ، یک عزم فراملی داشته باشیم.

ساعی با تاکید به اینکه اگر کاری برای دریاچه ارومیه نشود در آینده اتفاقات ناگواری مردم را گریبان‌گیر خواهد کرد، گفت: دریاچه ارومیه یک سوم جمعیت کشور را متاثر خواهد کرد و معضلات بیکاری، فقر، مهاجرت تبعات توجه به دریاچه ارومیه خواهد بود.

انتهای پیام

captcha