نبود الگوی مناسب برای برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی در یزد
کد خبر: 3768382
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

نبود الگوی مناسب برای برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی در یزد

گروه اجتماعی - مسئول دبيرخانه بين‌المللی «يزد حسينيه ايران» گفت: آنچه کمبودش در یزد احساس می‌شود نبود الگوی مناسب برای برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی است و اگر این الگو وجود داشته باشد، به طور قطع مردم یزد در برگزاری مراسم‌ شادی نیز همانند عزاداری‌ها، سرآمد خواهند بود.

الگوی مناسبی برای برگزاری جشن‌های مذهبی در یزد وجود ندارد

به گزارش ایکنا از یزد، سیدحسن حسینی، مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد حسینیه ایران» امروز، 10 آذرماه در جمع روسای هیئات مذهبی استان یزد با اشاره به اینكه یزد همواره در برگزاری مراسم‌ عزاداری ائمه اطهار(ع) به‌ویژه مراسم ویژه تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی از شهرت جهانی برخوردار بوده است، اظهار کرد: لازم است همانگونه كه در برگزاری مراسم عزاداری دارای سبك و سیاق در خور شأن ائمه اطهار(ع) هستیم، در برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی نیز سرآمد باشیم.
وی بیان كرد: هیئت‌های مذهبی با برنامه‌ریزی و انسجام می‌توانند در برگزاری باشكوه جشن‌های ملی و مذهبی نقش مؤثری ایفا كنند همانگونه که بعد از ماه صفر، در نخستین جشن مذهبی یعنی میلاد حضرت رسول اكرم(ص) این اتفاق افتاد.
حسینی بیان كرد: البته در سال‌های گذشته روند برگزاری جشن‌ها در سطح شهر یزد بهبود یافته اما این كافی نیست و امید است هم مردم و هم نهادهای مسئول نسبت به برگزاری جشن‌های ملی مذهبی اهتمام ویژه ای داشته باشند.
وی با اشاره به برگزاری جشن میلاد حضرت محمد(ص) افزود: فضاسازی در برخی معابر شهری مناسب این جشن عظیم نبود اما با هماهنگی‌هایی كه با معاونت خدمات شهری شهرداری یزد انجام شد، بلوار امام جعفر صادق (ع) به مناسبت میلاد آن حضرت، با پرچم‌های رنگی آذین بندی شد و با همكاری كسبه بلوار و هیئت‌های نعیم آباد و اكبر آباد، ایستگاه‌های پذیرایی به مناسبت میلاد دایر شد كه شایسته تقدیر است.
مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران عنوان كرد: از شورای شهر درخواست می‌كنیم مكانی را نیز درخور نام پیامبر اكرم(ص) در سطح شهر نامگذاری كند كه در سال‌های آینده بتوانیم حداقل در این مكان جشن ویژه و مراسم نورافشانی برگزار كنیم.
وی تأكید كرد: برگزاری جشن‌ها نیازمند اتاق فكر است و لازم است متولیان امر از جمله اساتید دانشگاه، هنرمندان و نخبگان فرهنگی با حضور در اتاق فكر منسجم، نسبت به برنامه‌ریزی جشن‌های در طول سال اقدام كنند.
حسینی تصریح كرد: آنچه كمبود آن در شهر یزد احساس می‌شود، نبود الگوی مناسب برای برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی است و اگر این الگو وجود داشته باشد، به طور قطع مردم یزد در برگزاری مراسم‌ شادی نیز همانند مراسم‌ عزاداری، سرآمد خواهند بود.

انتهای پیام

captcha