جایگاه رفیع حضرت معصومه(س) نزد خداوند
کد خبر: 3769200
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
حجت‌الاسلام‌ نظری منفرد بیان کرد:

جایگاه رفیع حضرت معصومه(س) نزد خداوند

کانون خبرنگاران نبأ ــ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: ارزیابی شخصیت هر انسانی بستگی به منزلت آن شخصیت در پیشگاه خداوند است؛ لذا هر کس مقام و منزلتش نزد خداوند بالا باشد، شخصیت او نیز در مرتبه اعلایی قرار می‌گیرد و می‌تواند الگویی برای دیگر انسان‌ها باشد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد، سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س)، 11 آذرماه در شبستان امام خمینی(ره)، گفت: اولین مسئله در باب معرفی بانوی کرامت بحث شخصیت‌شناسی حضرت است و لذا زمانی که به زیارت‌نامه این بانوی بزرگوار مراجعه کنیم با فرازهای عمیقی مواجه می‌شویم مبنی بر اینکه این بانو جایگاهی رفیع و منزلتی خاص در نزد خداوند دارد.
وی افزود: ارزیابی شخصیت هر انسانی بستگی به منزلت آن شخصیت در پیشگاه خداوند دارد؛ لذا هرکس مقام، منزلت و جایگاهش نزد خداوند بالا باشد، شخصیتش نیز در مرتبه اعلایی قرار می‌گیرد و می‌تواند الگویی برای دیگر انسان‌ها باشد.
استاد حوزه علمیه بیان کرد: حضرت معصومه(س) فرزند امام کاظم(ع) بودند و آن‌طور که مرحوم طبری در کتاب دلایل‌الامامه می‌نویسد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، با همدیگر تنی بودند و حساب این دو بزرگوار از حساب دیگر فرزندان امام کاظم(ع) جداست. در میان فرزندان امام، حضرت رضا(ع) به‌عنوان وصی و جانشین در مرتبه اول و بانوی کرامت در مرتبه دوم قرار دارند.
حجت‌الاسلام نظری منفرد یادآور شد: حضرت فاطمه معصومه(س)، در محیطی معنوی و بیت نورانی امامت رشد و تربیت یافتند و ایشان امامزاده بلافصل بوده و هم فرزند امام، هم خواهر امام و هم عمه ائمه معصومین هستند و خود جایگاهی خاص و منزلتی رفیع است.
وی تأکید کرد: از دیگر مباحث شخصیتی کریمه اهل‌ بیت(ع) که باید توجه شود، محدثه بودن این بانو است یعنی ایشان راوی حدیث بودند و روایت نقل کرده‌اند و دارای مقام علمی بالایی بوده‌اند؛ حدیث مسلسلات فاطمیات که در کتاب جامع‌الاخبار آمده است از آثار بسیار ارزشمند این بانوی بزرگوار است.
حسین شاهبداغی
انتهای پیام

captcha