اعلام برنامه‌های هفته قرآن در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3772807
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

اعلام برنامه‌های هفته قرآن در آذربایجان‌شرقی

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، برنامه‌های هفته گرامیداشت قرآن، عترت و نماز را در این استان تشریح کرد.

اعلام برنامه‌های هفته قرآن در آذربایجان‌شرقی

طاهر علمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، برنامه‌های هفته گرامیداشت قرآن، عترت و نماز را در این استان تشریح کرد و گفت: چند سالی است که در وزارت آموزش و پرورش آخرین هفته آذرماه به‌عنوان هفته قرآن، عترت و نماز نامگذاری شده است و هدف از گرامیداشت این هفته، جریان‌‌سازی قرآنی در سطوح مختلف آموزش و پرورش به‌ویژه در سطح مدارس است.

وی افزود: با توجه به جایگاه رفیع قرآن عترت و نماز و به‌منظور تعمیق و توسعه فرهنگ غنی قرآن، زمینه‌سازی جهت اُنس بیشتر دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی با قرآن زمینه‌سازی جهت شکوفایی استعدادهای قرآنی آنان و فراهم کردن هر چه بیشتر زمینه بهره‌گیری دانش‌آموزان از برکات و معنویات مصحف شریف، هفته قرآن، عترت و نماز گرامی داشته می‌شود.

علمی بیان کرد: در این هفته ماحصل برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان به معرض نمایش گذاشته می‌شود و ما باید کاری کنیم که فعالیت‌های فرهنگی و هنری، اقتصادی و اجتماعی مان نیز رنگ و بوی قرآنی بگیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، با اشاره به نامگذاری روزهای این هفته ادامه داد: روزهای این هفته با عناوینی همچون نماز جمعه؛ خانواده و تربیت دینی، مدرسه کانون تربیت اسلامی، وحدت و همدلی؛ تجلیل از نخبگان قرآن، عترت و نماز؛ ولایت و ولایت پذیری، حفظ قرآن کریم مطالبه مقام معظم رهبری( مد ظله العالی) نامگذاری شده است.

علمی افزود: به همین منظور با تشکیل ستاد گرامیداشت هفته قرآن، عترت و نماز و برگزاری جلسات متعدد سیاست‌های لازم جهت برنامه‌ریزی، طراحی و اجرای برنامه‌های متعدد در نواحی و مناطق سی و نه گانه آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی تدوین و ابلاغ شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی برگزاری مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان را از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته اعلام کرد و گفت: مرحله آموزشگاهی این مسابقات امسال نیز به‌صورت همزمان و مطابق برنامه از قبل اعلام شده در یازده رشته قرائت و حفظ قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، اذان، احکام و نماز در مدارس سراسر استان برگزار خواهد شد.

وی برگزاری محافل انس با قرآن در مدارس، برگزاری نشست‌‌های تخصصی با اولیاء جهت تبیین راهکارهای تربیت دینی و قرآنی دانش‌آموزان، افتتاح تعدادی از دارالقرآن‌های جدیدالتاسیس، دیدار چهره‌های قرآنی با ائمه جمعه و جماعات و پیشکسوتان، همایش ائمه جماعات روحانی و فرهنگی نواحی تبریز، افتتاح طرح بزرگ نهضت آموزش عمومی قرآن کریم در چند مدرسه استان، مسابقه نقاشی و نمایشگاه با موضوع قرآن کتاب زندگی من، دیدار با خانواده حافظان کل قرآن کریم، برگزاری همایش تجلیل از حافظان جزء سی‌ام قرآن کریم و برنامه‌های متعدد دیگر بین فرهنگیان را از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته قرآن، عترت و نماز برشمرد.

انتهای پیام

captcha