بحران سوریه برای تأمین امنیت اسرائیل بود
کد خبر: 3774327
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

بحران سوریه برای تأمین امنیت اسرائیل بود

گروه سیاسی - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ایجاد بحران در سوریه از سوی فرماندهان اتاق جنگ آمریکا برای تأمین امنیت اسرائیل غاصب بود گفت: آمریکا با همراهی برخی کشورهای عربی خصوصاً رژیم سعودی جنگ با سوریه را که به تعبیری جنگ گسترده با ایران و تضعیف جبهه مقاومت بود کلید زد اما بعداز ۷ سال این توطئه استکبار هم با شکست همراه شد.

تامین امنیت اسرائیل ؛ لشکر آمریکایی_ عربی را به جنگ سوریه وادار کرد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 30 آذر در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با بیان اینکه ایجاد بحران در سوریه از سوی فرماندهان اتاق جنگ آمریکا برای تامین امنیت اسرائیل غاصب بود گفت: آمریکا با همراهی برخی کشور های عربی خصوصا رژیم سعودی جنگ با سوریه را که به تعبیری جنگ گسترده با ایران و تضعیف جبهه مقاومت بود کلید زد اما بعداز ۷ سال این توطئه استکبار هم با شکست همراه شد.

وی شکست دیگر آمریکا در سوریه مورد اشاره قرار داد و افزود: بنابر اعترافات مقامات غربی از سال ۲۰۰۳ نهاد اطلاعات آمریکا به دنبال ایجاد ناامنی در سوریه بود به طوریکه در سال ۲۰۰۳ طبق طبقه‌بندی پنتاگون سوریه دولتی سرکش و پشتیبان تروریست معرفی شد و جنگ با سوریه به عنوان بخشی از جنگ گسترده علیه ایران معرفی شد.

حجت‌اسلام آل هاشم اضافه کرد: نشر خبر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در روزهای اخیر یکی دیگر از صحنه‌های رسوایی آمریکا در سوریه است.

خطیب جمعه تبریز با استناد به فرمایش‌های اخیر رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: ایشان تاکید کردند که مسئولان در پذیرش مسوولیت‌ها با نگاه تکلیف‌گرایی و توجه به امور اُخروی پیش بروند چراکه با این دیدگاه قطعا آثار و برکات زیادی خواهد یافت.

وی افزود: قرار گرفتن افراد لایق در منصب‌ها باعث پیشرفت می‌شود و اگر هدف پاداش گرفتن اُخروی مد نظر یک مسوول باشد، مشکلات حل می‌شود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه اگر مسوولی تکلیف‌گرا باشد، قصور مدیران در همه سطوح کمتر شده و امنیت ملی کشور افزایش می‌یابد، توضیح داد: کاهش بداخلاقی‌های سیاسی، تخریب دیگران، هزینه‌های ناشی از رقابت‌های انتخابی به تبع وجود یک مدیر تکلیف‌گرا خواهد بود.

وی متذکر شد: مسئولیت پذیری با نگاه اُخروی موجب رشد جامعه می‌شود چراکه در مقابل پذیرش بدون توجه به مسوولیت اُخروی موجب عقب‌ماندگی جامعه و رشد پدیده‌های زشت در جامعه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان اینکه شب یلدا یک سنت حسنه بوده و مظهر دوست داشتن بیشتر، عطوفت و محبت است، تصریح کرد: شب یلدا از جمله سنت‌های قدیمی است که باید آن را فرصتی برای افزایش محبت و دور همی با خانواده دانست.

وی اضافه کرد: از همه مردم می‌خواهیم در این شب طولانی به خانه بزرگترها رفته و کدورت‌ها را کنار گذاشته و برای یک شب هم که شده گوشی و فضای مجازی را کنار بگذارند.

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: البته کاری نکنیم که مراسمات خود را به لحو و لعب تبدیل کنیم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز با تبیین ابعاد دنیوی و اخروی عمل صالح گفت : ایمان بدون بدون عمل و عمل بدون ایمان هرگز در پیشگاه خداوند متعال مقبول نیست.

امام جمعه تبریز، با تاکید بر اینکه توجه به تقوای الهی از سوی بندگان افزود:ایمان و عمل صالح انسان آینده نگر و عاقبت اندیش میکند تا ما علاوه بر آباد کردن دنیای خود برای آخرتمان هم‌ توشه راه داشته باشیم.

انتهای پیام

captcha