روح هنر در حرمت به پیشکسوتان معنی می‌یابد
کد خبر: 3774883
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

روح هنر در حرمت به پیشکسوتان معنی می‌یابد

گروه فرهنگی - سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی، دیدار با هنرمندان پیشکسوت را فرصتی مناسب برای ارج نهادن به این قشر دانست و گفت: جان و روح هنر به حرمت است و جان انسان هنرمند به این است که احساس کند به او احترام گذاشته می‌شود و قطعاً چنین محفل‌هایی نوعی از توجه به هنر و هنرمند است.

روح هنر در حرمت به پیشکسوتان معنی می‌یابد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سیدمحمدحسین بلاغی، سرپرست حوزه هنری استان، امروز، دوم دی‌ماه با حضور در منزل «مهدی لزیری»، پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی، از زحمات و تلاش‌های بی‌بدیل استاد لزیری در خصوص هنر نمایش در تبریز با اهدای لوح سپاسی قدردانی کرد.
سیدمحمدحسین بلاغی، سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی، در این دیدار گفت: پیشکسوتان سرمایه‌های اجتماعی جامعه و خط ارتباطی نسل‌ها با یکدیگرند و می‌توانند با تدبیر پیرانه به شور جوانان بدمند و آن را به یک طلای اجتماعی تبدیل کنند.
وی دیدار با هنرمندان پیشکسوت را فرصتی مناسب برای ارج نهادن به این قشرعنوان کرد و گفت: طبیعی است قدم‌های نخست در بحث تکریم، حرمت نهادن به هنرمندان و گپ و گفت‌هایی از این دست است که توسط حوزه هنری استان طراحی شده و بسیار ارزشمند است، زیرا که جان و روح هنر به حرمت است و جان انسان هنرمند به این است که احساس کند به او احترام گذاشته می‌شود و قطعاً چنین محفل‌هایی نوعی از توجه به هنر و هنرمند است.
بلاغی افزود: نقش پیشکسوت و هنرمند در حوزه تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و ساختار‌هایی که مربوط به هنر است بایستی بیش ازگذشته پررنگ شود.
گفتنی است، استاد مهدی لزیری متولد 1327 در محله نوبر تبریز است. فعالیت تئاتر و نمایش را از سال 1345 آغاز کرد و همزمان، در دبیرستان‌های تبریز، به تدریس پرداخت. وی بیش از یک دهه مسئول اردوگاه‌های کشورهم بوده‌ است. منش مهربان و تجربه سال‌ها موانست در فضای آموزشی، موجب شده، نقش این هنرمند، به عنوان چهره‌ای جریان‌ساز و تاثیرگذار در میان نوجوانان آن دوره مطرح باشد. نوجوانانی که به تاسی از بینش و دانش استاد، امروز، هر یک، از چهره‌های مهم تئاتر تبریز به شمار می‌آیند.
لزیری نمایش‌های بسیاری را در کسوت کارگردانی، بازیگری و طراحی صحنه در کارنامه هنری خود دارد که از آن جمله می توان به نمایش‌های «تو قهرمان نیستی»، «تسلیم‌شدگان» و «توی گوش سالمم زمزمه کن» اشاره کرد.
انتهای پیام

captcha