هنر خطاطی؛ یکی از نخستین هنرهای اسلامی پس از نزول قرآن
کد خبر: 3781382
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

هنر خطاطی؛ یکی از نخستین هنرهای اسلامی پس از نزول قرآن

گروه فرهنگی - سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هنر خطاطی از نخستین هنرهای اسلامی پس از نزول قرآن است، گفت: حوزه هنری در راستای طبع و نشر قرآن کریم قدم‌های مطلوبی برداشته است.

هنر خطاطی؛ نخستین هنر پس از نزول قرآن

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سیدمحمدحسین بلاغی، سرپرست حوزه هنری استان، عصر روز گذشته، 24 دی‌ماه در آیین افتتاح نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسی با عنوان کاتبان قرآن کریم در تبریز، با بیان اینکه هنر خطاطی، از نخستین هنرهای اسلامی پس از نزول قرآن کریم است، گفت: حوزه هنری استان در راستای طبع و نشر قرآن کریم قدم‌های مطلوبی برداشته است.
وی با بیان اینکه قرآن نسخه شفابخش جامعه است، ادامه داد: همه مردم و جامعه به‌دنبال آسایش در زندگی و همچنین نیازمند آرامش قلبی هستند که باید آرامش را از قرآن کریم سراغ بگیریم چرا که رحمت و آرامش واقعی انسان‌ها، در قرآن کریم است.
سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان اینکه هنر خطاطی پس از نزول قرآن کریم به عنوان نخستین هنر اسلامی محسوب می‌شود، تصریح کرد: هنر خوشنویسی یک هنر آرامش‌زا و فکورمحور است که خوشبختانه حوزه هنری، با برپایی چنین نمایشگاهی، به این مبحث ورود پیدا کرده است.
بلاغی با اشاره به برپایی نمایشگاه کاتبان قرآن کریم اظهار کرد: کارگروه کتابت قرآن کریم از چندماه گذشته در حوزه هنری آذربایجان‌شرقی درحال برگزاری است که آثار فاخر هنری این کارگروه، در نمایشگاه کاتبان قرآن در گالری ماه و مهر در معرض دید عموم قرار گرفته است.
وی همچنین از تربیت هنرمندان در حوزه خوشنویسی و کتابت قرآن کریم خبر داد و گفت: حوزه هنری استان در راستای تولید محتوای دینی و مذهبی و همچنین انتقال مفاهیم دینی، اقدامات ارزشمندی انجام داده و در چند ماه گذشته نیز جهت سوق دادن هنرمندان به سمت کتابت قرآن قدم‌های محکمی برداشته است.
یادآور می‌شود، نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسی نسخ و ثلث «کاتبان قرآن کریم» از ۲۴ تا ۳۰ دی‌ماه، صبح‌ها از ساعت ۱۱ الی ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در گالری مهر و ماه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام

captcha