انقلاب اسلامی در مسیر بالندگی است
کد خبر: 3786474
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
امام جمعه نیمروز:

انقلاب اسلامی در مسیر بالندگی است

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد راشکی گفت: نگاهی به کارنامه ۴۰ ساله انقلاب گویای این واقعیت است که نظام جمهوری اسلامی ایران با افتخار و سربلندی توانسته در مقابل توطئه‌ها بایستد و در مقابل تهدیدها، مصمم و پر قدرت رو به جلو گام بر ‌دارد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد راشکی، امام جمعه نیمروز، 12 بهمن‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا و ساماندهی امور زندگی و تبریک ایام‌الله دهه فجر، گفت: ایام‌الله دهه فجر یادآور رشادت‌ها، فداکاری‌ها و شهادت‌طلبی‌های ملت انقلابی و ولایت‌مدار ایران است که با ایثار خون خود ثابت کردند، خون بر شمشیر و حق بر باطل پیروز است.
وی با بیان اینکه این انقلاب اکنون چهار دهه است که در مسیر بالندگی گام برمی‌دارد بی‌آنکه ذره‌ای از ارزش‌های انقلابی و آرمان‌های خود عقب‌نشینی کند، افزود: نگاهی به کارنامه ۴۰ ساله انقلاب گویای این واقعیت است که نظام جمهوری اسلامی ایران با افتخار و سربلندی توانسته در مقابل توطئه‌ها بایستد. ایران در همه عرصه‌ها با اقتدار و مستحکم در مقابل تهدیدها ایستاده است و مصمم و پر قدرت رو به جلو گام برمی‌دارد.
راشکی با اشاره به ترفندهای دشمنان اسلام، اظهار کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی در همه این سال‌ها با اجرای توطئه‌های مختلف سعی کردند ایران را منزوی و مردم را از انقلاب دلسرد کنند، اما با وجود تحرکات گسترده و صرف هزینه‌های گزاف نتوانستند آسیبی به ارکان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی وارد کنند.
امام جمعه شهرستان نیمروز با یادآوری بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، افزود: نظام جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها نشان داد اگر ملتی بخواهد عزت، هویت، امنیت و منافع خود را به‌دست آورد، لازمه آن پایداری، ازخودگذشتگی و خودباوری است که دهه فجر این پیام را به همراه دارد.
وی در ادامه گفت: ما در نظام اسلامی این بزرگی، عظمت و اقتدار را که شهدا و امام راحل برای ما به ارمغان آوردند با جدیت و تلاش تحت فرمان مقام معظم رهبری ادامه خواهیم داد.
امام جمعه نیمروز افزود: در راه خدمت به نظام اسلامی هیچ کس نباید کوتاهی کند، که اگر مسئولی کوتاهی کرد، به امام و شهدا خیانت کرده ‌است. از ابتدای انقلاب اسلامی افراد زیادی در برابر اسلام و امام(ره) ایستادند و خیانت کردند اما همه این سختی‌ها با جانفشانی شهدا و رهبری پیامبرگونه امام راحل و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) سپری شد و دستاوردهایی را در داخل و خارج از کشور برجای گذاشت.
حجت‌الاسلام راشکی با اشاره به تأسيس جهاد سازندگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: تأسیس جهاد سازندگی در اولین سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی و آب‌رسانی، برق‌رسانی و عرضه خدمات رفاهی به روستاها توسط این نهاد مقدس، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بود و الان هم محرومیت‌زدایی یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت خدمت‌گزار است. در حال حاضر بیشتر جنگ‌افزارهایی که در ارتش و سپاه به‌کار گرفته می‌شود، ساخت صنایع داخل بوده که این خود پیشرفتی قابل ملاحظه است.
وی با اشاره به وضعیت تحصیل در قبل از انقلاب، تصریح کرد: درصد زیادی از مردم ایران حتی در شهرهای بزرگ بی‌سواد بودند، اما امروز به‌خصوص پس از پایان جنگ تحمیلی، نهضت مدرسه‌سازی و افزودن به فضاهای آموزشی با همت خیرین مدرسه‌ساز، رشد شتابنده‌ای به خود گرفت، به‌طوری که هر ساله بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع به فضای آموزشی کشور افزوده می‌شود.
راشکی ادامه داد: تعداد دانشجویان قبل از انقلاب ۱۶۰ هزار نفر بود اما اکنون به بالای 10 میلیون رسیده که این آمار نشان از رشد فرهنگی مردم و آموزش نیروهای متخصص و مورد نیاز کشور است و رشد فرهنگی امروز یعنی پیروزی‌های نخبگان ایرانی در رشته‌های مختلف و در سطوح جهانی.
امام جمعه نیمروز در پایان از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین افتخار یاد کرد و گفت: پیروزی انقلاب و سرنگونی استبداد ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ایران خود افتخار بزرگی بود که نصیب ما شد و موجب حاکمیت اسلام بر پایه رهبری ولایت فقیه با هدف استقرار حکومت الهی در ایران شد.
حسین قدس‌نیا
انتهای پیام

captcha