هویت ایرانی - اسلامی خود را در فضای مجازی حفظ کنیم
کد خبر: 3790025
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸

هویت ایرانی - اسلامی خود را در فضای مجازی حفظ کنیم

گروه اجتماعی- نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: فضای مجازی چالش برانگیز بوده و همزیستی بزرگی را در دنیا فراهم کرده و محلی برای تقابل فرهنگ‌ها شده است که ضرورت دارد در چنین شرایطی هویت ایرانی - اسلامی خود را حفظ کنیم.

هویت ایرانی - اسلامی خود را در فضای مجازی حفظ کنیمبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، زهرا ساعی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی،عصر روز گذشته در آیین اختتامیه دومین جشنواره سراسری فضای مجازی، رسانه و نشریات دانشجویی با رویکرد مهارت آموزی»، بیان کرد: فضای مجازی چالش برانگیز بوده و همزیستی بزرگی را در دنیا فراهم کرده و محلی برای تقابل فرهنگ‌ها شده است که ضرورت دارد در چنین شرایطی هویت ایرانی - اسلامی خود را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه ما در سواد رسانه‌ای ضعیف هستیم، اظهار کرد: شبکه‌های مختلف و بازی‌های کامپیوتری فضای جدیدی را ایجاد کرده که باید مهارت استفاده از این تکنولوژی را آموزش دهیم.

ساعی افزود: معتقدم فرهنگ‌سازی نحوه استفاده از تکنولوژی را باید از خانواده‌ها شروع کنیم تا والدین بدانند که در چه سنی و چگونه فرزندانشان را با فناوری آشنا کنند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های جمعی از جمله صدا و سیما، کارگردانان و تهیه کنندگان سینما و دست اندرکاران آموزش و پرورش نیز باید برای نحوه استفاده از فضای مجازی و تکنولوژی‌های جدید فرهنگ سازی کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: پولشویی، تبلیغ مسائل ضد اعتقادی و ترویج تفکرات نادرست در فضای مجازی انجام می‌شود که باید در این زمینه آگاهی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مجلس طرح آشتی خانوادگی را دنبال می‌کند، گفت: کارگروه آشتی خانوادگی در برخی از استان‌ها تشکیل می‌شود و هدف ار این طرح، تقویت عواطف و صحبت کردن اعضای خانواده با یکدیگر است.

ساعی با بیان اینکه جوانان سرمایه اجتماعی کشورمان هستند، گفت: جوانان را نادیده نگیریم؛ چرا که با تکیه بر قدرت آنان می‌توانیم بر مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی غلبه کنیم.

انتهای پیام

captcha