ادغام مؤسسات قرآنی کشور غیرقابل بازگشت است
کد خبر: 3791449
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳

ادغام مؤسسات قرآنی کشور غیرقابل بازگشت است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که موضوع تشکیل اتحادیه مدغم استانی و کشوری موضوعی تمام شده، غیرقابل مذاکره و غیرقابل بازگشت است، گفت: واگذاری اعتبارات قرآنی کشور باید از طریق این اتحادیه واحد در راستای حمایت از مؤسسات قرآنی کشور انجام گیرد.

«ادغام مؤسسات قرآنی کشور» غیر قابل بازگشت است

داود محمودی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت استان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر این‌که موضوع ادغام اتحادیه‌ها و تشکیل اتحادیه مدغم استانی و کشوری موضوعی تمام شده، غیرقابل مذاکره و غیرقابل بازگشت است، گفت: واگذاری بودجه‌ها و اعتبارات قرآنی کشور باید از طریق این اتحادیه واحد در راستای حمایت از مؤسسات قرآنی کشور انجام گیرد.

وی با بیان این‌که موضوع ادغام دو اتحادیه «اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت و اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور» قریب به یک دهه است که فعالان قرآنی و متولیان امور قرآنی کشور را به چالش کشیده است، اظهار کرد: بعد از برگزاری انتخابات در آذرماه، اتحادیه واحد مؤسسات قرآنی با اکثریت آرا تشکیل شد و حدود ۱۵ نفر از چهره‌های بنام قرآنی کشور به‌عنوان هیئت مدیره و سه نفر نیز به‌عنوان هیئت بازرسی انتخاب شدند.

محمودی با اشاره به این‌که پیرو بیانیه رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی کشور مبنی بر تشکیل جلسه‌ای در شورای توسعه فرهنگ قرآنی در رابطه با اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی، درخواست‌هایی داریم، گفت: درخواست می‌کنیم که اعضای محترم شورای توسعه فرهنگ قرآنی اتحادیه مدغم را همراهی کرده و به مصوبات قبلی این شورای احترام بگذارند؛ چرا که زحمات بسیاری دراین رابطه کشیده شده و بیش از ۸۰ جلسه در این خصوص برگزار کرده‌اند.

بازرس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور ادامه داد: درخواست داریم، مطالبه عمومی در رسمیت بخشی به مشارکت بی‌بدیل قاطبه مؤسسات قرآنی را مورد توجه قرار دهند؛ چرا که دو هزار و ۸۰۰ مؤسسه از طریق نمایندگان استانی خود در بحث ادغام اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی حضور داشتند.

وی افزود: ما در رابطه با صیانت از حقوق مؤسسات قرآنی کشور و پیگیری مطالبات به حق این مؤسسات از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و هرآنچه که در توان داشته باشیم به کار می‌گیریم تا حقوق مؤسسات را مطالبه کنیم.

محمودی گفت: از مسئولان قرآنی کشور سؤال دارم که چگونه ممکن است در تشکلی که انتخابات آن به‌صورت مجمع سالیانه و مردمی برگزار می‌شود، افرادی به مدت ۲۰ سال در این تشکیلات حضور داشته باشند؟ تقاضا دارم رئیس شورای توسعه قرآنی، ارزیابی و بررسی کنند که خروجی فعالیت‌های این مؤسسات در قبال بودجه‌های کلانی که دریافت کرده‌اند چه بوده و این بودجه‌های کلان در چه حوزه‌هایی هزینه شده است؟

بازرس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور بیان کرد: شاهدیم که تمامی بودجه‌های قرآنی طبق شواهد واسناد منتشر شده از طریق وزارت ارشاد به آن عده‌‌ معدود که سالیان سال با ترفندهای خاص خودشان را همه کاره برنامه‌های قرانی کشور می‌دانند، واگذار می‌شود. درحالی که هیچ فرد و دستگاهی را قبول نداشته و فقط خود را متولی امور قرآنی کشور می‌دانند. با توجه به اینکه افراد مذکور به علت رأی نیاوردن در مجامع استانی، تلاش می‌کنند زحمات قریب به یک دهه در رابطه با تشکیل اتحادیه مدغم کشوری را برای حفظ منافع و موقعیت خود پایمال کنند.

وی در ادامه تأکید کرد: دغدغه‌ اتحادیه‌های مدغم استان‌‌ها، پایان دادن به این تناقض‌ها و بهانه‌گیری‌ها است که اگر توجهی به مطالبات اتحادیه‌های مدغم استان‌ها و مؤسسات قرآنی نشود، حتی اگر لازم باشد تمامی مؤسسات و فعالان قرآنی را به فرمایش رهبر عظیم‌الشأن به حکم آتش به اختیار بسیج کرده و مطالبه‌گری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: خواهش داریم مسئولان قرآنی در این رابطه آبروی خود را به خاطر دنیای دیگران نفروشند؛ چرا که فردای قیامت هم باید پاسخگوی تک تک اعمال‌مان باشیم.

محمودی گفت: اخیراً تفاهم‌نامه‌ای بین وزیر ارشاد و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور مبنی بر مقبولیت اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی انجام شده و تمامی مؤسسات قرآنی باید زیر نظر این اتحادیه مدغم فعالیت کنند.

انتهای پیام

captcha