دفاع قاطعانه نماینده قرآنی آذربایجان‌شرقی از «اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی کشور»
کد خبر: 3791453
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

دفاع قاطعانه نماینده قرآنی آذربایجان‌شرقی از «اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی کشور»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور‌ با بیان این‌که قاطعانه از اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی در سطح استان و کشور حمایت می‌کنیم، گفت: اجازه نخواهیم داد افرادی بیت‌المال را زیر پای گذارده و مانع از فعالیت اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی کشور شوند.

دفاع قاطعانه نماینده قرآنی آذربایجان‌شرقی از «اتحادیه‌ مدغم مؤسسات قرآنی کشور»

به گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، پس از تعیین تکلیف اتحادیه‌های مدغم مؤسسات قرآنی استان‌ها و برگزاری مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور در آذرماه سال‌جاری در شهر قم، اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی با حضور اکثریت کاندیداها ازهر دو اتحادیه تشکیل و اعضای هیئت مدیره و بازرسان آن نیز مشخص شدند. حال این سؤال مطرح است که این اتحادیه کشوری واحد که در نتیجه ادغام «اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور» و «اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور» تشکیل شد، در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

مجید باوردی، عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور در گفت‌وگو با ایکنا، در این رابطه توضیح داد: هدف از ادغام این دو اتحادیه قرآنی، انجام فعالیت‌های قرآنی در سایه وحدت و انسجام بود. پیش‌تر صدور مجو‌ز برای مؤسسات قرآنی و همچنین توزیع اعتبارات قرآنی بین مؤسسات، دارای متولی متعددی بود که تصمیم گرفته شد دو اتحادیه قرآنی مدغم شوند تا تمامی این فعالیت‌ها در یک مسیر مشخص پیش برود.

وی افزود: در نتیجه‌ این ادغام مقرر بود تمام مؤسسات قرآنی که مجوز دریافت کرده‌اند، جمع شوند و مجوز فعالیت دو امضایی از سوی اتحادیه مدغم دریافت کنند. در ابتدا مقرر شد که با مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی در هر یک از استان‌ها مدغم شده و نماینده‌های خود را انتخاب کنند و سپس اتحادیه کشوری تشکیل شود.

این پیشکسوت قرآنی آذربایجان‌شرقی گفت: بر این اساس اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی در شهریور‌ماه سال گذشته در تمامی استان‌ها طی روند قانونی و ازپیش تعیین شده و با حضور ناظر کشوری، مدغم شده و نماینده‌های خود را معرفی کردند، بعد از تعیین تکلیف اتحادیه‌های مدغم استانی، مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور در آذرماه سال‌جاری با حضور نمایندگان اتحادیه‌های مدغم استان‌ها تشکیل شده و اعضای هیئت مدیره و اعضای اتحادیه با اکثریت آرا انتخاب شده و شروع به کار کرد.

وی در ادامه افزود: بعد از انتخابات، عده‌ معدودی از افراد معلوم‌الحال اتحادیه تشکل‌های کشور که در استان‌های خود به‌عنوان نماینده‌ اتحادیه مدغم رأی نیاورده و انتخاب نشده بودند و چون از جمله افراد هماهنگ‌کننده و توزیع‌کنندگان بودجه‌های قرآنی کشور نیز بودند ناچار برای حفظ منافع و موقعیت خود، با برگزاری دو مجمع غیرقانونی و تطمیع تعدادی از مدیران ساده لوح مؤسسات قرآنی، اعلام کردند که اتحادیه مدغم را قبول ندارند و باید روال به شکل گذشته بازگردد.

باوردی گفت: حتی سایت وزارت ارشاد نیز نشان می‌دهد که یکی از این افراد سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای یک مؤسسه دریافت کرده و نفر بعدی نیز برابر با یک میلیارد تومان و فرد دیگر نیز طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ برای یک مؤسسه در بازه‌های مختلف زمانی اعتباراتی شامل یک میلیارد تومان و همچنین پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای یک مؤسسه گرفته است، در حالی که در استانی همانند آذربایجان‌شرقی برای کل مؤسسات در همین بازه زمانی صرفاً ۳۹ میلیون تومان اعتبار داده شده است.

وی با بیان این‌که برای کاندیدا شدن در اتحادیه مدغم کشوری نیاز بود که افراد در استان‌های خود رأی آورده و به‌عنوان نماینده انتخاب شوند، گفت: این افراد در استان‌های خود رأی نیاورده بودند و چون منافع شخصی و موقعیت‌شان در خطر افتاده بود، به همین جهت تلاش می‌کنند تا اتحادیه مدغم کشوری را زیر سؤال ببرند و مانع فعالیت آن شوند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی مردمی قرآن و عترت کشور با بیان این‌که این افراد خودشان پیشنهاد تشکیل این اتحادیه مدغم را داده و آیین‌نامه نوشته بودند، همچنین در شورای توسعه فرهنگ قرآنی موضوع را پیش بردند، افزود: اکنون که می‌بینند در میان نمایندگان استانی رأی نیاورده‌اند، می‌خواهند روال را به گذشته برگردانده و مانع فعالیت اتحادیه مدغم کشوری که اتحادیه‌ای مصوب و کاملاً قانونی است، شوند.

وی بیان کرد: اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی کشور که تحت عنوان «اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور» تشکیل می‌شود، باعث کاسته شدن رفتارهای تبعیض‌آمیز در توزیع اعتبارات قرآنی شده و باعث می‌شود تا تمامی مؤسسات به‌صورت عادلانه از برنامه‌ها و بودجه‌ها بهره‌مند شوند.

باوردی با بیان این‌که قاطعانه از اتحادیه‌ مدغم مؤسسات قرآنی در سطح استان و کشور حمایت می‌کنیم، گفت: اجازه نخواهیم داد افرادی بیت‌المال را زیر پای گذارده و مانع از فعالیت اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی کشور شوند.

انتهای پیام

captcha