مبارزه و جهاد علمی ائمه(ع)؛ الگوی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب
کد خبر: 3796714
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶

مبارزه و جهاد علمی ائمه(ع)؛ الگوی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

گروه معارف ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی‌ گفت: سیره امام هادی(ع) در مقاومت، مبارزه در شرایط سخت و جهاد علمی امام باقر(ع) الگوی جوانان ایرانی برای تحقق بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب است.

مبارزه و جهاد علمی ائمه(ع)؛الگوی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلین سید‌محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در مراسم عزاداری شهادت امام هادی(ع) در شهر جدید سهند، گفت: سیره امام هادی(ع) در مقاومت، مبارزه در شرایط سخت و جهاد علمی امام باقر(ع) الگوی جوانان ایرانی برای تحقق بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی ساده امام هادی(ع) و شیوه مبارزاتی ایشان الگوی جامعه امروز ما است، گفت: این امام معصوم در شرایط سخت و خفگان حکومت خلفای عباسی به‌ویژه متوکل با تکیه بر ارزش‌های اسلامی با دشمن مبارزه سختی را تجربه کرد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم‌ افزود: ساده‌زیستی و زندگی معنوی و همچنین توجه به ارتباطات مردمی و اجتماعی باعث شده بود امام هادی علیه السلام جامعه را در شرایط بحران مدیریت کند.

امام جمعه تبریز‌ با بیان اینکه مشکلات امروز ما ریشه در عدم توجه به روش و شیوه مدیریتی و زندگی ائمه معصومین دارد، ادامه داد: یکی از روش‌هایی که در زندگی امام هادی نمود و بروز داشت معنویت‌افزایی در نسل جوان بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب با توجه به ارزش‌های الهی، دینی راه و روش امام هادی در مبارزه، مقاومت و امام باقر برای نهضت علمی را به مردم متذکر شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب تنها یک پیام نیست بلکه منشوری است برای 50 سال آینده کشور، گفت: سیره و روش امام باقر علیه السلام الگوی جهاد و نهضت علمی جوانان ایران عزیز در بیانیه گام دوم انقلاب باید باشد.

امام جمعه تبریز با تقدیر از دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتی سهند که برای تحقق بخشیدن به گام دوم انقلاب کتباً اعلام آمادگی کرده اند، گفت: توسعه و نشر علوم و همچنین تولید علم، تربیت اندیشمندان، جهاد در مناظرات بین اندیشمندان الگوی جهادی علمی امام باقر برای شرایط امروز جامعه است.

انتهای پیام

captcha