«رضا قلیزاده» به‌عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی معرفی شد
کد خبر: 3804576
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

«رضا قلیزاده» به‌عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی معرفی شد

گروه فرهنگی ــ همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی «رضا قلیزاده علیار»، نویسنده ادبیات پایداری به‌عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی سال ۹۷ آذربایجان‌شرقی معرفی شد.

«رضا قلیزاده» به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی معرفی شد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی «رضا قلیزاده علیار»، نویسنده ادبیات پایداری به‌عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی سال ۹۷ آذربایجان‌شرقی معرفی شد.

علیار راستگو، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در جشن هنر انقلاب اسلامی استان بیان کرد: جشن هنر انقلاب اسلامی محفلی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های هنر هنرمندان استان است.

وی ادامه داد: نام‌گذاری این هفته به نام شهید آوینی نوید خوبی برای نسل جوان است؛ چرا که نمایانگر این موضوع است که شهدای عزیز همه جا حضور دارند و مایه برکت هستند.

راستگو برگزاری جشن هنر انقلاب اسلامی را بهانه‌ای برای حضور هنرمندان و به خصوص هنرمندان گمنام استان دانسته و گفت: با برگزاری مراسم هفته هنر انقلاب، هنرمندان توانستند توانمندی های خود را با زبان ساده بیان کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: از تمامی نهادهای فرهنگی استان می خواهیم از برنامه‌های مشابه حمایت کرده و زمینه‌ساز ایجاد نشاط اجتماعی بین قشر جوان باشند.

سیدمحمدحسین بلاغی، رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی نیز با گرامیداشت نام و یاد سید اهل قلم، شهید آوینی اظهار کرد: پنج سال است که این ایام به بهانه‌ای برای دور هم جمع شدن اهالی فرهنگ و هنر استان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در طول هفته هنر انقلاب اسلامی در استان برنامه‌های مختلفی همچون آیین غباررویی مزار شهدا به همراه هنرمندان، دیدار هنرمندان با نماینده ولی فقیه در استان، نواخته شدن زنگ آوینی در مدارس استان، رونمایی از تابلو سنگ پرتره شهید عبداللهی، اکران مستند راوی عشق، اکران فیلم تختی برای اصحاب هنر و رسانه استان، نشست تخصصی داستان انقلاب، نمایشگاه شاهدان مشهد عشق، کارگاه پوستر و تصویرسازی با موضوع شعار سال و چندین برنامه های دیگر برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری جشن هنر انقلاب اسلامی گفت: امروز در این جشن شاهد دو رویداد بزرگ خواهیم بود که طی آن، از چهار عنوان کتاب رونمایی شده وبرای اولین بار چهره هنر انقلاب استان در این مراسم معرفی خواهد شد.

بلاغی افزود: برای انتخاب چهره هنر انقلاب سال، بهمن‌ماه سال گذشته فراخوانی بدین منظور منتشر شد که طی آن، اسناد هنری 40 هنرمند استان که در طول سال 97 جریان سازی خاصی در حوزه هنر و فرهنگ داشتند، جمع‌آوری شده و با تشکیل کمیته‌ای، یک نفر از آنان به‌عنوان چهره هنر سال انتخاب شد که امروز نشان شایستگی هنر به این فرد تقدیم می‌شود.

انتهای پیام

captcha