آسیب‌دیدگی زیرساخت‌های اربعین از سیل/ اولویت ترمیم آسیب‌ها و کیفی‌سازی خدمات
کد خبر: 3807734
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴

آسیب‌دیدگی زیرساخت‌های اربعین از سیل/ اولویت ترمیم آسیب‌ها و کیفی‌سازی خدمات

گروه جامعه ــ رئیس كمیته زیرساخت ستاد مركزی اربعین حسینی با اشاره به آسیب‌هایی که سیل اخیر به زیرساخت‌های اربعین از جمله راه‌های ارتباطی و پارکینگ‌ها وارد کرده است، گفت: اولویت‌های كمیته زیرساخت، ترمیم آسیب‌های ناشی از سیل و كیفی‌سازی ارائه خدمات است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت كشور، مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس كمیته زیرساخت ستاد مركزی اربعین حسینی در اولین نشست ستاد اربعین استان كرمانشاه كه با محوریت مباحث كمیته زیر ساخت ستاد مركزی اربعین در استانداری كرمانشاه طی سخنانی، گفت: اولویت‌های كمیته زیر ساخت در سال جاری، ترمیم آسیب‌های ناشی از سیل، كیفی‌سازی ارائه خدمات به زائران و تقویت زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات به زائران درصورت افزایش تعداد آنها است.

رئیس كمیته زیرساخت ستاد مركزی اربعین حسینی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تکمیل زیرساخت‌ها و جاده‌های ارتباطی مراسم بزرگ اربعین در دستور کار قرار گرفته و با توجه به خسارت‌های سیل به برخی زیر ساخت‌ها تلاش می‌کنیم هرچه زودتر بازسازی زیرساخت‌ها به ویژه جاده‌های استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام در دستور قرارگیرد.
وی همچنین با اشاره به آسیب‌هایی كه سیل اخیر به زیرساخت‌های مرز خسروی وارد کرده است، گفت: خسارات وارده به پاركینگ‌های تعبیه شده در مرز خسروی شامل پاركینگ خودروهای شخصی و خودروهای عمومی باید هرچه زودتر ترمیم و دستگاه‌های خدمت‌رسان استانی و ملی شامل وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و ... هم باید همكاری‌های لازم را برای تامین نیازهای زیرساختی این مرز به عمل آورند.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه با بیان اینكه حماسه اربعین موضوع بسیار مهمی است و همه دستگاه‌ها باید نهایت تلاش خود را برای هرچه باشكوه برگزار شدن آن به عمل آورند، گفت: برای هر مرز مرتبط با اربعین، استان‌های معین تعیین و وظایف آنها مشخص و ابلاغ شده و ضرورت دارد این استان‌ها مطابق این تكالیف اقدامات و همكاری‌های لازم را در خصوص تقویت و توسعه زیرساخت‌ها انجام دهند.
جمالی‌نژاد همچنین از استان‌های معین مرزهای اربعین خواست تا حضورشان در تامین زیرساخت‌های برگزاری این مناسبت مذهبی، موثر و پررنگ باشد و گفت: استان‌های معین مرزهای چهارگانه اربعین باید تا قبل از زمان حرکت زائران به سوی مرزها، از پیشرفت طرح‌ها مطابق برنامه زمان‌بندی ابلاغی، اطمینان حاصل کنند.

وی در ادامه با بیان اینكه بازگشایی مرز خسروی در استان كرمانشاه برای ایام اربعین در دستور كار قرار دارد، گفت: یكی از موضوعات مهم مرتبط با این مرز، متوازن و متناسب‌سازی زیرساخت داخل كشور با كشور عراق از نظر گیت‌های خروجی و سایر زیرساخت‌های لازم برای تردد زائرانی است كه از ایران وارد عراق می‌شوند.
وی اضافه كرد: طرح جامع و تفصیلی مرز خسروی برای برنامه ریزی به منظورتوسعه زیرساخت‌های مرتبط با آن باید توسط استانداری كرمانشاه و مشاور ذی‌صلاح تهیه و هرچه زودتر به كمیته زیرساخت ستاد مركزی اربعین در وزارت كشور ارسال شود.
جمالی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش اظهار كرد: كمیته زیرساخت به عنوان یكی از كمیته‌های پانزده گانه ستاد مركزی اربعین حسینی امور مربوط به پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های راه‌های مواصلاتی، زیرساخت‌های آب و برق، زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و زیرساخت‌های اسكان زائران را برنامه‌ریزی و بر اقدامات اجرایی نظارت می‌کند و وظایف این كمیته در قالب یك برنامه و نقشه راه تنظیم و به تفكیك مرزهای چهارگانه به استانداری‌های مربوطه ابلاغ شده‌است.
وی همچنین گفت: موضوعات مرتبط با خدمت رسانی به زائران و تکمیل زیر ساخت‌ها باید در استان‌ها پیگیری و نهایی شود و چنانچه موضوعی نیازمند رسیدگی‌های بیشتر بود، موارد را با جدیت در ستاد مركزی اربعین حسینی و وزارت کشور پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام

captcha