ماه رمضان؛ فرصتی برای تقویت اعتقادات دینی مردم
کد خبر: 3809450
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱

ماه رمضان؛ فرصتی برای تقویت اعتقادات دینی مردم

گروه معارف ــ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد البرز ماه رمضان را فرصتی برای تقویت اعتقادات دینی مردم دانست و گفت: مساجد استان برنامه‌های متنوعی را جهت بهره‌مندی مردم از فیوضات این ماه مبارک برگزار می‌کنند.

ماه رمضان؛ فرصتی برای تقویت اعتقادات دینی مردم

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین علیرضا سعیدی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد البرز در گفت‌و‌‌گو با ایکنا از البرز، با اشاره به برنامه‌های مساجد در ماه مبارک، اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه رمضان مساجد این استان برنامه‌های متنوعی را جهت بهره‌مندی مردم از فیوضات این ماه مبارک برگزار می‌کنند.
وی افزود: علاوه بر برنامه‌های ویژه شب‌های قدر در تمام مساجد، پرداختن به قرائت و تفسیر قرآن از جمله برنامه‌هایی که طبق روال هرسال در مساجد استان برگزار می‌شود.
این مسئول بیان کرد: همچنین در این ایام به‌عنوان طرح ویژه از ائمه جماعت مساجدی که طی سال اقامه نماز صبح در آن‌ها انجام نمی‌شود تقاضا شده تا به اقامه نماز صبح اقدام کنند و برای این امر مشوق‌هایی نیز در نظر گرفته شده است.
سعیدی تصریح کرد: از آنجا که ماه رمضان بهترین زمان رشد و سیرمعنوی انسان است، روزه‌داران می‌توانند علاوه بر خودداری از خوردن، آشامیدن و کنترل اعضا و جوارح، به کنترل قلب پرداخته و ضمن پاکسازی درون از کینه، حسد و بدخواهی نسبت به دیگران، قلب خود را از افکار پلید و گناه‌آلود پاک کرده و متوجه خداوند گردانند که برای تحقق این هدف مشاوره با عالمان دینی و ائمه جماعات مساجد در نظرگرفته شده است.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد البرز در پایان با تأکید براینکه در ماه مبارک رمضان مردم حضور پررنگ‌تری در مساجد دارند و لازم است با برگزاری برنامه‌های معنوی مختلف زمینه تقویت اعتقادات دینی مردم فراهم شود، افزود: ترویج سبک زندگی قرآنی با در نظر گرفتن حلال‌ها و حرام‌ها در امورات روزمره و تنظیم چشم‌انداز راهبردی برای زندگی خانوادگی از منظر قرآن از دیگر برنامه‌هایی است که در ماه نزول قرآن در مساجد مورد توجه قرار می‌گیرد.
انتهای پیام

captcha