قرآن فصل مشترک ایران و پاکستان است
کد خبر: 3811329
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵
سفیر پاکستان در ایران:

قرآن فصل مشترک ایران و پاکستان است

گروه بین‌الملل ــ سفیر پاکستان در ایران با اشاره به اینکه دین اسلام راه رسیدن به هدف را نمایان می‌کند، گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن امروزه با وجود فشارهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که بر کشورهای جهان اسلام روا داشته می‌شود، حائز اهمیت بسیار است.

به گزارش ایکنا؛ رفعت مسعود، سفیر پاکستان در ایران که از طرف وزیر امور دینی این کشور در مراسم افتتاحیه بخش بین‌الملل بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن حضور پیدا کرده بود، گفت: این ایام از ماه‌های شلوغ در پاکستان است و همانند ایران، قرآن نیز برای ما اهمیت بسیار دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه قرآن برای همه مسلمانان مهم بوده و این کتاب آسمانی فصل مشترک ایران و پاکستان است، ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه با وجود فشارهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که اکنون جهان اسلام را فرا گرفته است، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

سفیر پاکستان در ایران در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: دین اسلام راه مردم در رسیدن به هدف را نشان می‌دهد. نوجوانان ما ناامید هستند و از ما سؤال می‌کنند که آیا دین اسلام امن است یا دینی برای جنگ و فشار؟ در این راستا قرآن جوابگوی ماست.

وی گفت: با توسل به قرآن مشکلات را رفع می‌کنیم؛ 200 میلیون مسلمان در هند و 200 میلیون مسلمان نیز در پاکستان زندگی می‌کنند. قدیمی‌ترین مسجد در کرالا (استانی در جنوب هند) است و همه ما سلسله احمدخان، تیپوسلطان، علامه اقبال لاهوری و ... را می‌شناسیم. دو شهر دهلی و لاهور پایتخت اسلام در هند و پاکستان شده‌اند.

رفعت با اشاره به چگونگی راه‌یابی اسلام به پاکستان، ادامه داد: این کشور با نام اسلام در جهان ایجاد شده است.

قرآن مشعل راه کشورهای غیراسلامی است/ آماده

یاسر عبدالزهرا، رایزن  فرهنگی عراق در ایران که به نمایندگی از سفیر عراق در مراسم حضور پیدا کرده بود نیز عنوان کرد: در شب‌ها و روزهایی هستیم که بهار قرآن محسوب می‌شود و در آن به برپا داشتن نماز و قرائت قرآن توصیه شده است. استعانت به قرآن بی‌تردید انسان را به درجات بالا می‌رساند و سبب بخشودگی رفتار انسان در نزد خدا می‌شود.

وی در ادامه این مطلب گفت: یکی از نکات مهم در جامعه اسلامی این است که به زبان و عمل پیرو قرآن باشیم. بی‌گمان آنچه که موجب سعادت دنیا و آخرت در جامعه اسلامی می‌شود، توسل به قرآن کریم است.

عبدالزهرا همچنین یادآور شد: از دیگر آموزه‌های قرآن مبحث ارتباط با جوامع است. فلسطین محبوب قلوب مسلمین است و ظلم‌هایی از سوی اسرائیل به مردم این کشور روا داشته می‌شود که نمونه آن را نیز در عراق و لبنان می‌توان دید، این رژیم منفور مردم مسلمان جهان است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha