برنامه‌ای مشخص برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت تدوین شود
کد خبر: 3812311
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵

برنامه‌ای مشخص برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت تدوین شود

گروه اجتماعی- استاندار آذربایجان‌شرقی بر تدوین برنامه‌ای مشخص برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در استان تاکید کرد و گفت: این برنامه نقشه راه حوزه ایثار و شهادت خواهد بود.

برنامه‌ای مشخص برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت تدوین شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی، روز گذشته در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان، از تمام دستگاه‌ها خواست تا اقدامات سال گذشته و برنامه‌های امسال خود را به همراه نظرات پیشنهادی به دبیرخانه این شورا ارسال کنند تا براساس آن برنامه‌ای مشخص برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تدوین شود.

وی گفت: باید کارگروه‌های تخصصی ایثار و شهادت در دستگاه‌های استانی فعال‌تر شوند و موضوعات روز مانند فضای مجازی نیز در کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی قرار گیرند.

پورمحمدی با تأکید بر تداوم طرح سپاس (دیدار و تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران) گفت: این طرح محدود به چند خانواده که بیشتر مورد توجه قرار گرفته شده‌اند، نشود.

استاندار آذرایجان شرقی، برسامان‌دهی و کیفیت بخشیدن به برگزاری یادواره‌های شهدا نیز تاکید و اضافه کرد: باید به جلوه‌های دیگر ایثار مثل آزادی زندانیان غیرعمد، کمک‌رسانی در حوادث و بلایای طبیعی و دستگیری از نیازمندان و ایتام نیز توجه شود.

ثبت خاطرات پدران و مادران شهدا، توجه بیشتر به وصیت‌نامه‌های شهیدان، اجرای برنامه‌های متناسب با قشر نوجوان و جوان و توجه به سامان‌دهی گلزارهای شهدا از جمله مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام

captcha