دانش‌آموزان مرندی ۵۲ مقام در مسابقات قرآن کسب کردند
کد خبر: 3812341
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹

دانش‌آموزان مرندی ۵۲ مقام در مسابقات قرآن کسب کردند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر آموزش و پرورش مرند، گفت: شهرستان مرند برای پنجمین بار با کسب ۵۲ مقام در رشته‌های مختلف با اقتدار بر سکوی اول مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی ایستاد.

دانش آموزان مرند 52 مقام در مسابقات قرآن کسب کردند

اباذر کاظمی، مدیر آموزش و پرورش مرند‌ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: شهرستان مرند برای پنجمین بار با کسب 52 مقام در رشته‌های مختلف با اقتدار بر سکوی اول مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان آذربایجان شرقی ایستاد.
وی افزود: دانش‌آموزان پسر شهرستان مرند در رشته‌های حفظ ویژه 5 جزء در دوره اول و دوره دوم متوسطه، ترتیل دوره دوم متوسطه، مفاهیم قرآن پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم، نهج‌البلاغه پایه‌های هفتم، هشتم، نهم، دهم و دوازدهم، صحیفه سجادیه پایه‌های دهم و یازدهم و همچنین رشته همخوانی رتبه اول را کسب کردند.
کاظمی‌ ادامه داد: همچنین مقام دوم حفظ عمومی قرآن، ترتیل دوره اول متوسطه، مفاهیم قرآن پایه‌های دوازدهم و نهم، نهج‌البلاغه پایه یازدهم، صحیفه سجادیه پایه هشتم، حفظ ویژه 10 جزء و حفظ کل نیز به دانش‌آموزان پسر مرندی رسید.
وی در ادامه با اشاره به مقام‌های دختران دانش‌آموزان مرند در این دوره از مسابقات اظهار کرد: رتبه اول قرائت قرآن، رتبه اول حفظ عمومی قرآن، رتبه اول حفظ ویژه 10 جز دوره اول و دوره دوم، رتبه دوم حفظ کل دوره اول هم به دانش‌آموزان دختر شهرستان مرند تعلق پیدا کرد.
کاظمی گفت: دانش‌آموزان دختر مرند، رتبه اول و دوم مفاهیم قرآن، رتبه‌های اول نهج‌البلاغه در پایه‌های هفتم و دهم و رتبه دوم پایه‌های هشتم و نهم و رتبه سوم پایه دوازدهم همین رشته را کسب کردند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مرند در ادامه عنوان کرد: رتبه‌های اول رشته صحیفه سجادیه در تمامی پایه‌های هفتم تا دوازدهم به شهرستان مرند اختصاص پیدا کرد و گروه همخوان دختران این شهرستان نیز به مقام سوم رسید.
کاظمی همچنین به موفقیت‌های دانش‌آموزان مرند در مسابقات احکام، اذان و انشای نماز اشاره کرد و گفت: رتبه اول پایه‌های هفتم و هشتم، رتبه دوم پایه دهم و رتبه سوم پایه یازدهم در رشته احکام به دانش‌آموزان پسر مرندی رسید.
وی بیان کرد: رتبه دوم پایه‌های هفتم و یازدهم در رشته اذان هم توسط دانش‌آموزان این شهرستان به دست آمد، همچنین رتبه سوم انشای نماز در پایه یازدهم به دانش‌آموز مرندی تعلق پیدا کرد.

انتهای پیام

captcha