زندانیان مالی آذربایجان‌شرقی در انتظار دستان سخاوتمند
کد خبر: 3812653
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸

زندانیان مالی آذربایجان‌شرقی در انتظار دستان سخاوتمند

گروه اجتماعی- مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان‌شرقی، گفت: ۵۳۰ زندانی جرائم غیر عمد در استان منتظر کمک‌های سخاوتمندانه مردم نیک اندیش برای بازگشت به آغوش خانواده هایشان هستند.

زندانیان مالی آذربایجان‌شرقی در انتظار دستان سخاوتمند

رسول تقی پور، مدیرعامل ستاد دیه استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: ۵۳۰ زندانی جرائم غیر عمد در استان منتظر کمک‌های سخاوتمندانه مردم نیک اندیش برای بازگشت به آغوش خانواده هایشان هستند.

وی افزود: مجموع بدهی این زندانیان 150 میلیارد تومان است اما در صورت جمع‌آوری هفت میلیارد تومان در جشن گلریزان مابقی بدهی‌ها اعسار به تقسیط می‌شود.

تقی‌پور خاطرنشان کرد: گذشت تعدادی از شاکیان از حق خود، کمک یک میلیاردی خانواده‌های زندانی، اعطای تسهیلات به زندانیان در مجموع به ارزش چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و کمک سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی خیران باعث آزادسازی ۴۴۰ زندانی جرایم غیرعمد استان در سال گذشته شد.

مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این استان کمترین زندانی جرایم غیرعمد را در مقایسه با سایر استان‌ها دارد، افزود: ورود جدی نماینده ولی فقیه در استان به این موضوع، فعالیت خیران بی‌نظیر، وجود هیات‌های مذهبی و دستور تاریخی رئیس کل دادگستری استان خطاب به روسای دادگستری شهرستان‌ها و واحد‌های قضایی مبنی بر استفاده نکردن از ابزار زندان برای جرایم غیر عمد کم اهمیت از جمله دلایل وجود کمترین زندانی جرایم غیرعمد در استان نسبت به سایر استان‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در تبریز روز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت از ساعت ۲۱:۳۰ الی ۲۳:۳۰ در تالار معلم  تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha