آموزش ۸۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن «روضه رضوان» اهر
کد خبر: 3813369
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴

آموزش ۸۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن «روضه رضوان» اهر

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر خانه قرآن روضه رضوان اهر، با بیان اینکه ۸۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، حفظ و تفسیر از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.

آموزش 80 قرآن آموز در حانه قرآن روضه رضوان اهر

رباب نوری‌زاده، مدیر خانه قرآن روضه رضوان اهر در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 80 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، حفظ و تفسیر از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.
وی ضمن بازگو کردن بالاترین سطح تعلیم قرآن افزود: بالاترین سطح تعليم قرآن، فراگیری آن همراه با فهم مطالب‌ و رهنمودهای آن است و پايين‌ترين‌ سطح آن، فراگیری روخوانی و درست‌خوانی قرآن‌ است.
وی با اشاره به پایه‌های سنی قرآن آموزان این دارالقرآن، بیان کرد: قرآن‌آموزان در پایه سنّی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.
نوری‌زاده ادامه داد: علم تجوید دانش یا هنری است که به قواعد و مسائل و مباحث مربوط به مخارج حروف و چگونگی صفات لازم و صفات عارضی حروف در تلاوت قرآن مجید می‌پردازد.
مدیر خانه قرآن روضه رضوان اهر، از مهم‌ترین اثر حفظ قرآن گفت و یادآور شد: مهم‎ترين اثر حفظ قرآن کریم درک بهتر آن است. حافظ به سبب تسلّط بر همه آيات، ارتباط آن‎ها را نيک درمی‎يابد و در پرتو آن دركی بهتر و درست‎تَر از قرآن کریم به دست می‎آورد.
وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: ایشان می‌فرمایند: هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به فرشتگان و پيامبران و رسولان داده شده، براى اوست.
نوری‌زاده، ضعف دانش بشری را از مهم‌ترین علل نیاز به تفسیر قرآن دانست و تأکید کرد: يكی از علل مهمّ نيازمندی به تفسير، ضعف دانش بشر است. فهم قرآن كريم، منوط به برخورداری از معلومات گوناگون است كه فقدان هریک، فهم قرآن كريم را دچار ابهام ساخته و نيازمندی به تفسير را ضروری می‌سازد.

انتهای پیام

captcha