شب راز و نیاز عاشقان با معشوق
کد خبر: 3814387
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

شب راز و نیاز عاشقان با معشوق

گروه اجتماعی ــ نخستین شب از لیالی قدر، با نجواها و راز و نیازهای عاشقانه مردم متدین آذربایجان‌شرقی با معشوق به سحرگاه گره خورد.

شب راز و نیاز عاشقان با معشوق

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، شب گذشته مساجد، بقاع متبرکه، امامزاده‌ها و مصلاهای سراسر استان، میزبان مردمانی بود که در شب ضربت خوردن مولای متقیان؛ حضرت علی بن ابی طالب(ع) قرآن بر سر گذاشته و از معبودشان طلب مغفرت کردند تا بر گناهانشان قلم عفو کشیده و تقدیرشان را به نیکی رقم زند.

مردم روزه‌دار مناطق مختلف استان با حضور در بقاع متبرکه و مساجد، دل‌های خود را در چشمه جوشان رحمت الهی با رایحه «بک یا الله» شست و شو دادند.

مومنان در این شب خداوند را به هزار اسمش خواندند و با بر سر گذاشتن کلام وحی، برای سلامتی و ظهور ولی عصر(عج) ، سلامتی رهبر معظم انقلاب، شفای بیماران، عاقبت بخیر شدن و برآورده شدن حاجات دعا کردند.

مردم روزه دار تبریز هم در نخستین شب از لیالی قدر که با شب ضربت خوردن امیر مومنان علی بن ابی طالب(ع) همزمان است لباس عزا پوشیده و سوگواری کردند.

اوج این مراسم در مصلای اعظم امام خمینی تبریز برگزار شد و شب زنده داران با قرائت قرآن و دعای جوشن کبیر به درگاه الهی تضرع کردند و در مظلومیت امیرالمومنین علی و اولادش اشک ریختند.

شب راز و نیاز عاشقان با معشوقشب راز و نیاز عاشقان با معشوقشب راز و نیاز عاشقان با معشوقشب راز و نیاز عاشقان با معشوق

انتهای پیام

captcha