دستگاه‌های دولتی در برگزاری نمایشگاه قرآن تبریز همکاری نمی‌کنند
کد خبر: 3817452
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

دستگاه‌های دولتی در برگزاری نمایشگاه قرآن تبریز همکاری نمی‌کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه فرهنگی و قرآنی «یاران انتظار سبز» اظهار کرد: تمامی وزارتخانه‌ها با تمامی هزینه‌ها، تجهیزات و امکانات تدارکاتی در برگزاری نمایشگاه قرآن پای کار هستند ولی در تبریز همه ادارات خود را کنار کشیده‌اند و می‌گویند فقط اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد به تنهایی مسئولیت نمایشگاه را برعهده بگیرد و آن را برگزار کند.

دستگاه‌های دولتی در برگزاری نمایشگاه قرآن همکاری نمی‌کنندحسن عباسیان، مدیر مؤسسه فرهنگی و قرآنی «یاران انتظار سبز» در حاشیه برگزاری نمایشگاه قرآن و محصولات قرآنی تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، بزرگ‌ترین علل برگزار نشدن نمایشگاه قرآن در تبریز را نبود مکان و فضای مناسب اعلام کرد و گفت: در این شهر به این بزرگی جایی برای برگزار کردن نمایشگاه قرآن وجود ندارد و مصلی هم که بهترین و مناسب‌ترین مکان است اجازه نمی‌دهند.

وی با انتقاد از عملکرد مدیریت مصلای تبریز در برگزاری نمایشگاه قرآن تبریز بیان کرد: متأسفانه مدیرعامل بنیاد مصلا صرفاً به این دلیل که مصلا خراب می‌شود اجازه نمی‌دهد نمایشگاه قرآن در داخل آن برگزار شود.

عباسیان با طرح این سؤال که چرا مصلای تهران خراب نمی‌شود و عمده‌ترین کارهای عظیم فرهنگی و قرآنی در مصلای تهران برگزار می‌شود، بیان کرد: همه ساله شاهد هستیم نمایشگاه بزرگ بین‌المللی کتاب به آن بزرگی و عظمت در مصلای تهران برگزار می‌شود و نمایشگاه قرآن نیز همه ساله و به صورت ثابت در مصلای پذیرای علاقمندان است پس چطور مصلای تهران خراب نمی‌شود ولی اگر ما بخواهیم یک نمایشگاه قرآن در مصلای تبریز برگزار کنیم خراب می‌شود.

این فعال فرهنگی و قرآنی با اشاره به اینکه زمان برگزاری نمایشگاه نیز زمان مناسبی نیست، گفت: من نیز موافق هستم که زمان برگزاری مناسب نیست و امیدواریم برای سال بعد با برنامه‌ریزی بهتر و مناسب به برگزاری نمایشگاه اقدام کنیم.

عباسیان که در هفته‌های اولیه ماه مبارک رمضان در نمایشگاه قرآن تهران حضور داشت با اعلام اینکه نمی‌توان نمایشگاه قرآن تهران را با نمایشگاه تبریز مقایسه کرد، گفت: برای نمایشگاه قرآن تهران ۱۰ میلیارد تومان هزینه می کنند ولی ما برای نمایشگاه تبریز نمی‌توانیم حتی ۱۰ میلیون تومان هزینه و اعتبار جذب کنیم.

مدیر مؤسسه فرهنگی و قرآنی «یاران انتظار سبز» ادامه داد: در تهران تمامی وزارت‌خانه‌ها با تمامی هزینه‌ها، تجهیزات و امکانات تدارکاتی پای کار هستند ولی در تبریز همه ادارت خود را کنار کشیده‌اند و می‌گویند فقط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد به تنهایی مسئولیت نمایشگاه را برعهده بگیرد و آن را برگزار کند.

انتهای پیام

captcha