آمریکا مستأصل و ناتوان شده است
کد خبر: 3817486
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸

آمریکا مستأصل و ناتوان شده است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه موقت تبریز گفت: دولتمردان آمریکایی مستاصل شده‌اند و یک روز با شرط و روز دیگر بدون شرط برای مذاکره پیشنهاد می‌دهند اما معلوم است آنها به دنبال توطئه جدید هستند.

امام راحل مجسمه اخلاص/مسئولان نباید فریب آمریکا را بخورندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام مهدی عالی، امام جمعه موقت تبریز، امروز، 17 خردادماه  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به اقدام‌ مقامات آمریکایی در چند هفته اخیر برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران، گفت: مبادا فریب سخنان دشمنان را بخوریم زیرا که انتخابات آنها پیش رو است و می‌خواهند در آن پیروز شوند بنابراین بدنبال برگ برنده هستند.

وی با تاکید بر فرمایش رهبر معظم انقلاب که تنها راه را استقامت و مقاومت اعلام کرده‌اند، اظهار کرد: هر کجا توحیدی و الهی حرکت کرده‌ایم پیروز شده و هر کجا دنیوی حرکت کرده‌ایم شکست خورده‌ایم به طوری که ما در دوران ۸ سال دفاع مقدس چیزی نداشتیم و در مقابل دنیا ایستادیم و اکنون هم نباید جلوی دشمنان کم بیاوریم.

امام جمعه موقت تبریز به دست و پا زدن اخیر آمریکا اشاره کرد و گفت: ما ولی‌فقیه را به عنوان نائب امام زمان می‌بینیم و به این دیدگاه ایشان را قبول داریم چراکه ایشان جایگاه رئیس‌جمهوری و وزیری و غیره ندارد بلکه ایشان جانشین امام زمان(عج) هستند و دستورات ایشان همه الهی است.

وی اضافه کرد: دولتمردان آمریکایی مستاصل شده‌اند و یک روز با شرط و روز دیگر بدون شرط برای مذاکره پیشنهاد می‌دهند اما معلوم است آنها به دنبال توطئه جدید هستند.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع برجام بارها اعلام کرده‌اند که نباید به آمریکایی‌ها و غربی‌ها اعتماد کرد ، گفت: اروپایی‌ها هم مثل امریکایی‌ها همواره خلف وعده کرده‌اند و فقط وقت‌کشی می‌کنند.

وی افزود: سفر نخست وزیر ژاپن آخرین حربه آمریکایی‌ها برای این مذاکره است، آنها می‌خواهند با راهبرد فشار از مذاکره به عنوان ابزار برای دست‌یابی به اهداف خود استفاده کنند که باید در این خصوص دقت شود.

امام جمعه موقت تبریز همچنین با اشاره به سالروز وفات امام راحل گفت: امام (ره) حق معنوی بر گردن ما و آزادیخواهان جهان دارد زیراکه استکبار ستیزی را احیا کرد و راه ظلم‌ستیزی را برای انسان‌های آزادیخواه در هر مذهب و مسلکی باز کرد.

حجت‌الاسلام عالی ادامه داد: عظمت امام راحل در این بود که تمام موازنه‌های شرق و غرب را بهم ریخت، شیعه را دوباره احیا کرد و باعث شد تا گفتمان مهدویت در دنیا گشوده شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های شاخص امام راحل، یادآوری کرد: خدا محوری بودن، مهمترین و بزرگترین ویژگی امام راحل بود و بعد از آن شجاع بود و از هیچکس به غیر از خدا نمی‌ترسید و شعار «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» نشئت گرفته از دیدگاه توحیدی وی بود.

امام جمعه موقت تبریز گفت: امام راحل مجسمه اخلاص بود و هر کاری انجام می‌داد رضایت خداوند را در نظر می‌گرفت چراکه فردی تکلیف‌مدار و خدامدار بود.

وی با بیان اینکه امام راحل با برخورداری از این ویژگی‌ها انقلاب اسلامی ایران را بنیان گذاشت، افزود: امام دارای روح توحیدی و خدایی بود و در سایه دیدگاه توحیدی و اخلاص خود سیلی محکمی به آمریکا زد و پوزه استکبار را به خاک مالید و شعار نه شرقی و نه غربی را مطرح کرد.

حجت‌الاسلام عالی، با اشاره به اینکه خمینی (ره)، امام مستضعفان، فقرا، کارگران روستازاده و فقیر نشین بود، اظهار کرد: برخی افراد در دهه ۷۰ تلاش کردند تا مکتب و دیدگاه خمینی را تحریف کنند اما این مکتب و دیدگاه وی هیچ وقت تحریف نمی‌شود چراکه امام خمینی (ره) زنده است و امام خمینی (ره) همان امام خامنه‌ای است.

انتهای پیام

captcha