آموزش ۵۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن «حضرت رسول اکرم(ص)» اسکو
کد خبر: 3817779
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۱

آموزش ۵۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن «حضرت رسول اکرم(ص)» اسکو

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرخانه قرآن روستایی حضرت رسول اکرم(ص) روستای اسفنجان اسکو با بیان اینکه ۵۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن شرکت می‌کنند، گفت: روخوانی، روانخوانی و حفظ از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.

آموزش 50 قرآن آموز در خانه قرآن «حضرت رسول اکرم(ص)» اسکو

محسن قائمی، مدیرخانه قرآن روستایی حضرت رسول اکرم(ص) روستای اسفنجان اسکو در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 50 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی و حفظ از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.
وی افزود: بالاترین سطح تعليم قرآن، فراگیری آن همراه با فهم مطالب‌ و رهنمودهای آن است و پايين‌ترين‌ سطح آن، فراگیری روخوانی و درست‌خوانی قرآن‌ است.
وی به پایه‌های سنی قرآن‌آموزان این خانه قرآن روستایی اشاره کرد و افزود: قرآن آموزان این خانه قرآنی در پایه‌های سنّی نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می شوند.
قائمی، ضمن بازگو کردن لزوم تمرین زیر نظر استاد برای یادگیری روخوانی قرآن ادامه داد: اگر به‌دنبال یادگیری کامل و سریع‌تَر هستیم، حتماً باید زیر نظر یک استاد به تمرین بپردازیم. دقیقاً مانند هر فن یا هنر دیگر! انسان می‌تواند هنرها و فنون دیگر را هم تا حدودی بصورت خودآموز یاد بگیرد، اما برای فراگیری بدون نقص و سریعتر باید نزد استاد آن فن تلمذ کند.
مدیرخانه قرآن روستایی حضرت رسول اکرم(ص) روستای اسفنجان اسکو، از مقدمه فراگیری روخوانی قرآن گفت و یادآور شد: مقدمه فراگیری روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، آشنایی با قواعد مقدماتی زبان قرآن است. منظور از قواعد مقدماتی، صرف و نحو و دستور زبان عربی نیست. بلکه منظور آشنایی با حروف، آواها، علامت‌های نگارشی و از این دست قواعد است. از آنجا که زبان شیرین فارسی نزدیکی فراوانی از این حیث با زبان عربی دارد، اکثر فارس زبان‌ها در این زمینه مشکل خاصی ندارند و با گذراندن چند جلسه کلاس آموزشی مختصر، آن بخش از قواعد روخوانی را که در فارسی وجود ندارد به سرعت فرا خواهند گرفت.
قائمی‌ حفظ قرآن را موجب پيشرفت در كارهاى علمى مسلمان دانست و تأکید کرد: حفظ و قرائت قرآن، موجب تقويت حافظه شده و در نتيجه در زندگى مسلمان تأثير مى‌گذارد و موجب پيشرفت در كارهاى علمى او مى‌شود.

انتهای پیام

captcha