زندگی شهدای مدافع حرم سرشار از محتوا برای ساخت سریال است
کد خبر: 3818939
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶

زندگی شهدای مدافع حرم سرشار از محتوا برای ساخت سریال است

گروه فرهنگی - مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر این‌که زندگی شهدای مدافع حرم سرشار از محتوای غنی برای ساخت سریال بوده و می‌تواند الگوی خوبی برای جوانان باشد، افزود: در بودجه سال ۹۸ کل اعتبارات فرهنگی کشور نزدیک نیم درصد بودجه است و می‌طلبد که مطالبه جدی در حوزه فرهنگی ایجاد شود.

زندگی شهدای مدافع حرم سرشار از محتوا برای ساخت سریال است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مرتض صفری مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان، امروز 22 خردادماه در آیین رونمایی از کتاب صوتی مرغ سحر، با تاکید بر تشکیل جبهه فرهنگی در فضای مجازی، گفت: استان ما ظرفیت بسیاری در این رابطه دارد که نه تنها در منطقه شمالغرب بلکه می‌تواند در روند رسانه‌ای و حرکت فرهنگی کشور اثرگذار باشد و لازمه آن نیز هم افزایی بیشتر بین دستگاه‌های فرهنگی است.

وی اظهار کرد: شهدای مدافع حرم، حق بزرگی بر گردن جهانیان دارند، چرا که داعش نه تنها در خاورمیانه بلکه برای امنیت کل دنیا خطرناک بود.

صفری با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) مبنی بر منزلت و جایگاه شهدا در نزد خداوند، بیان کرد: با مطالعه وصیت‌نامه سراسر نور و معنویت شهید صادق عدالت اکبری امیدواری خاصی در وجود آدمی متجلی می‌شود که این انقلاب علی رغم توطئه‌ها و هجمه‌های رنگارنگ دشمنان و به برکت وجود تفکر و رویش‌های جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب، توفنده به مسیر خود ادامه خواهد داد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که از وهابی و سلفی‌گری گرفته تا مزدوران تروریست در گروه داعش حضور داشتند، افزود: داعش با عملیات روانی سعی داشت خود را قدرتمند نشان دهد در حالی که ۷۰ درصد قدرتش صرفا عملیات روانی و رسانه‌ای بود.

وی با تاکید بر این‌که تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ما در حوزه رسانه‌ در مقایسه با دشمن همانند تجهیزات نظامی‌‌مان در دوران دفاع مقدس است، افزود: در چنین شرایطی باید کارهای نو و خلاقانه انجام دهیم که کتاب صوتی مرغ سحر نمونه‌ای از آن است.

وی با بیان این‌که به دلیل پیشرفت رسانه‌های نوظهور، میزان مطالعه در کشور پایین آمده است، افزود: در چنین شرایطی باید از امکانات بهره کافی را برده و فعالیت‌ها را نیز متناسب با فناوری‌ها ارتقا دهیم، هرچند رسانه‌های نوظهور تبعات بسیاری از جمله ازبین بردن تحلیل‌های عمیق و تلگرامیزه کردن مردم دارند اما باید از شرایط به نحو احسن استفاده کرد.

صفری، با تاکید بر استفاده حداکثری از فضای مجازی در راستای نشر و گسترش مباحث فرهنگی و ارزشی، اظهار کرد: کل محتوای فارسی موجود در اینترنت زیر دو درصد بوده و این میزان نشان می‌دهد که ما در فضای مجازی حضور جدی نداریم، البته به برکت وجود جوانان مومن و انقلابی در این حوزه یک شکست خورده از قبل نیستیم و ظرفیت‌های بسیاری برای فعالیت داریم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر این‌که زندگی شهدای مدافع حرم سرشار از محتوای غنی برای ساخت سریال بوده و می‌تواند الگوی خوبی برای جوانان باشد، افزود: در بودجه سال ۹۸ کل اعتبارات فرهنگی کشور نزدیک نیم درصد بودجه است و می‌طلبد که مطالبه جدی در حوزه فرهنگی ایجاد شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: باتوجه به به روز بودن سوژه شهدای مدافع حرم، آمادگی خود را جهت مشارکت در تولید کتاب صوتی برای تمامی شهدای مدافع حرم اعلام کرده و در کنداکتور رادیو نیز روزانه ۱۰ الی ۱۵ دقیقه این کتاب‌های صوتی پخش خواهد شد.

صفری طی پیشنهادی به دست‌اندرکاران کتاب صوتی مرغ سحر گفت: فایل‌های تقطیع شده این کتاب در فضای مجازی نیز پخش شود چرا که در این صورت اثربخشی کار بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به فضایل اخلاقی، معنویت و شجاعت شهید مدافع حرم «صادق عدالت اکبری»، گفت: صادق نیز یکی از هزار جوانی است که با تربیت ناب اسلامی در خانواده‌ای با روح پاسداری پرورش می‌یابد و در نهایت نیز در راه دفاع از اسلام جان خود را فدا می‌کند.

صفری با بیان این‌که تا زمانی که مقاومت، فرهنگ ایثار و انتظار منجی عالم بشریت را داریم، گزندی به انقلاب نمی‌رسد، افزود: امنیت موجود به خاطر مقاومت محقق شده است نه به خاطر مذاکره؛ امنیت کشور به برکت وجود نیروهای مومن مسلح بوده و همه مسئولان و دست‌اندرکاران کشور باید در راستای حل سایر مشکلات مردم مجاهدت کنند.

وی در بخش پایانی سخنانش از کلید خوردن برنامه «پلاک» در شبکه سهند خبر داد و افزود: این برنامه را در معارفه وعده دادم و امروز نیز شروع به کار آن کلید خورده و هر روز قبل از اذان ظهر و مغرب، زندگی نامه یک شهید از شبکه استانی پخش خواهد شد.

انتهای پیام

captcha