مراکز آموزش عالی ماموریت گرا می‌شوند
کد خبر: 3819072
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

مراکز آموزش عالی ماموریت گرا می‌شوند

گروه اجتماعی - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، پیگیری ساماندهی آموزش عالی را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: ساماندهی مراکز آموزش عالی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تکلیف برنامه ششم است و باید با جدیت پبگیری و اجرا شود تا به مرحله ماموریت گرایی برسند.

مراکز آموزش عالی ماموریت گرا می‌شوندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شب گذشته 22 خردادماه در نشست با روسای دانشگاه های استان، پیگیری ساماندهی آموزش عالی را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: ساماندهی مراکز آموزش عالی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تکلیف برنامه ششم است و باید با جدیت پبگیری و اجرا شود تا به مرحله ماموریت گرایی برسند.

وی افزود: این طرح همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌های کشور اجرایی می‌شود و باید با اجرای طرح ساماندهی، به سمت کیفی سازی مراکز آموزش عالی کشور برویم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ماموریت گرا کردن موسسات آموزش عالی را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: دنیا به سمت تخصص گرایی می‌رود و لازم است مراکز علمی و دانشگاهی مختلف با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود در رشته های تخصصی برای ماموریت‌های تخصصی آماده شوند.

غلامی گفت: در آموزش‌های مهارتی لحاظ کردن اولویت‌ها و استانداردسازی آموزشها را پیگیری می‌کنیم و باید از تجربه برخی کشورها برای تربیت نیروی ماهر استفاده کنیم و استانداردهایی را تدوین کنیم که مهارت‌های آموزش داده شده در سراسر کشور به کارگیری شود و هم در سطوح بین‌المللی کارایی لازم را داشته باشند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ادامه داد: اکنون تعداد دانش آموزان و دانشجویان کم شده و از سوی دیگر، گرایش بیش از حد به علوم تجربی نقصی در سیستم آموزش و پرورش می‌شود.

وی افزود: در آموزش و پرورش بحث هدایت تحصیلی باید مورد توجه قرار گیرد تا توازن در رشته‌های دانشگاهی برقرار شده و با انباشت دانشجویان فارغ‌التحصیل در یک رشته خاص مواجه نشویم.

وزیر علوم با بیان اینکه به رغم محدودیت‌ها پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است، گفت: برخی از شرکت‌های ایرانی در خارج از کشور فعالیت می‌کنند و بر این اساس با ارتقای مهارت‌های نیروهای ماهر برای ارایه کار و خدمات در خارج از کشور نیز امکان بکارگیری آنها وجود خواهد داشت.

غلامی همچنین با اشاره به وجود برخی مشکلات اقتصادی در کشور، بیان کرد: با این وجود تخصیص بودجه ها و اعتبارات و تامین تجهیزات دانشگاه‌ها در سال گذشته انجام شد و امسال نیز تلاش می کنیم این تخصیص‌ها به موقع انجام شود.

انتهای پیام

captcha