اکثر مسائل علمی در زمان امام صادق(ع) فراگیر شد
کد خبر: 3823025
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸

اکثر مسائل علمی در زمان امام صادق(ع) فراگیر شد

گروه معارف - مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، با بیان اینکه اکثر مسائل علمی و فقهی در زمان امام صادق(ع) فراگیر شد، گفت: کاوش و بررسى ابعاد وجودى و علمى آن امام، بسیارى از حقایق پنهان، در کیفیّت رشد و گسترش و شکل‏ گیرى فرهنگ و علوم اسلامى را، روشن مى‏‌نماید.

اکثر مسائل علمی در زمان امام صادق(ع) فراگیر شدحجتالاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: اکثر مسائل علمی و فقهی در زمان امام صادق(ع) فراگیر شد. کاوش و بررسى ابعاد وجودى و علمى آن امام، بسیارى از حقایق پنهان، در کیفیّت رشد و گسترش و شکل‏گیرى فرهنگ و علوم اسلامى را، روشن مى‏‌نماید.
وی، با بیان اینکه امام صادق(ع) همچون، دیگر ائمه هدی، مصداق روشن انسان کامل و نمونه عالی گذشت و خیرخواهی بودند، بیان کرد: امام صادق(ع) در همه شئون زندگی، سیره پیامبر اکرم(ص) را الگوی رفتار خود قرار داده بودند.
حجت‌الاسلام احمدی، با بیان اینکه بررسى ابعاد وجودى و علمى آن امام، بسیارى از حقایق پنهان، در کیفیت رشد و گسترش و شکل‏ گیرى فرهنگ و علوم اسلامى را، روشن مى‏‌نماید. یادآور شد: دوران امام جعفرصادق(ع) یک دوران استثنایی بود و درواقع همزمان بود با پایان دوره منحوس بنی امیه و آرامشی بود برای گسترش و بسط علوم امام صادق (ع) با توجه به اين فرصت مناسب، حوزه‌ وسيع علمی و دانشگاه بزرگی به وجود آورد و در رشته‌های مختلف علوم عقلی و نقلی آن روز، شاگردان بزرگ و برجسته‌ای تربيت نمود كه تعداد آنها را بالغ بر چهار هزار نفر نوشته‌اند.
امام جمعه هریس، مکتب این امام همام را مکتب هدایت انسان‌ها دانست و تاکید کرد: مکتب امام صادق(ع)، مکتب امامت، خلافت الهی و هدایت انسان‌ها است و گاه حتی مکتب درس آموزی برای کسب روزی حلال. ایشان خود پیوسته کار و تلاش می کردند و دیگران را هم به این امر، سفارش می نمودند و نمی‌خواستند که فردی در جامعه از کوشش برای کسب روزی حلال، باز ماند. ایشان کار و تلاش برای کسب روزی را وسیله حفظ آبرو تلقی کرده و می فرمودند: «آدمی باید درپی کسب و کار برای حفظ آبروی خود باشد».

انتهای پیام

captcha