موانع حضور مردم در نماز جمعه برداشته شود
کد خبر: 3831343
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱

موانع حضور مردم در نماز جمعه برداشته شود

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه رسالت ستادهای نماز جمعه برداشتن موانع حضور مردم در نماز است، گفت: انسان مؤمن باید طوری برنامه‌ریزی کند که در روز جمعه به مهمانی و مسافرت نرود و هرچه به نمازجمعه لطمه می‌زند را کنار بگذارد.

موانع حضور مردم در نماز جمعه برداشته شود

به گزارش ایکنا از سمنان، آیت‌الله سید‌محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان عصر روز گذشته، 8 مرداد در دیدار با اعضا و خادمیاران ستاد نمازجمعه شهرستان سمنان، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه فلسفه وجودی این نشست، تقدیر و تشکر از کارکنان این ستاد است که در طول سال زحمت‌های فراوانی را متقبل شده‌اند، گفت: روز جمعه، روز تعطیلی و راحتی و تفریح است اما اینکه شما در ستاد نمازجمعه خدمت می‌کنید، این کار بسیار بزرگی است.

وی با تأکید بر اینکه باید موانع پیش روی نمازجمعه را برداشت، افزود: انسان مؤمن باید طوری برنامه‌ریزی کند که در روز جمعه و اوقات نمازجمعه به مهمانی و مسافرت نرود و هرچه به نمازجمعه لطمه می‌زند را کنار بگذارد؛ حرف نزدن و سخن نگفتن هنگام ایراد خطبه یکی از مواردی است که نمازگزاران باید توجه داشته باشند و پیامبر اکرم(ص) فرمودند که «هر کس موقع ایراد خطبه سخن بگوید، کار لغوی انجام داده است و برایش جمعه حساب نمی‌شود».

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه نمازجمعه سه رکن اساسی دارد، بیان کرد: رکن اول نمازهای جمعه، امامت جمعه است و چون این منصب حکومتی است، امامان جمعه باید با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی منصوب شوند؛ وظیفه امام جمعه مردمی بودن است و اولین نصیحت مقام معظم رهبری به بنده در زمان انتصاب بر مردمی بودن و ساده زیستی بود.

وی با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با ائمه جمعه سراسر کشور یادآور شد: امام خامنه‌ای فرمودند که «امام جمعه نباید بر سر سفره ثروتمندان و قدرتمندان باشد و نمازش را نیز طولانی نکند»؛ خود امام جمعه باید توجه جدی به تقوا داشته باشد و خودمان در قبل از توصیه و نصیحت باید عامل باشیم.

شاهچراغی با بیان اینکه رکن دوم نماز جمعه، ستاد برگزاری نمازجمعه است که به فراهم‌سازی درست شرایط و مقدمات برای نمازجمعه اشتغال دارد، متذکر شد: رکن سوم نمازجمعه حضور مردم است و الحمدالله حضور مردم سمنان در نمازهای جمعه خیلی خوب است و 40 درصد نمازگزاران نمازجمعه سمنان زیر 40 سال هستند.

وی ضمن تجلیل و گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حجت‌الاسلام سید‌جلال احمدپناهی، رئیس فقید ستاد نمازجمعه سمنان بیان کرد: مرحوم احمدپناهی هر کاری را که قبول می‌کرد درست انجام می‌داد و در کارش جدی بود، از حجت‌الاسلام محسن انصاری‌‌‌نیا نیز به واسطه قبول زحمت و حضور به عنوان رئیس ستاد نمازجمعه سمنان تقدیر و تشکر را دارم.

انتهای پیام

captcha