مرجعیت علمی ائمه مورد غفلت واقع نشود
کد خبر: 3836220
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶

مرجعیت علمی ائمه مورد غفلت واقع نشود

گروه معارف ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه شیعیان باید وجهه علمی اهل بیت(ع) را با اعتماد به نفس بیشتری معرفی‌ کنند، گفت: شیعیان اغلب از باب فضایل به اهل بیت(ع) توجه می‌کنند و مرجعیت علمی ائمه مورد غفلت واقع شده است.

شیعیان وجهه علمی اهل بیت(ع) را با اعتمادبه‌نفس بیشتری معرفی‌ کنند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام حسن شعبانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، امروز، 28 مردادماه در جلسه اخلاق کارکنان سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه شیعیان باید وجهه علمی اهل بیت(ع) را با اعتماد به نفس بیشتری معرفی‌ کنند، گفت: شیعیان اغلب از باب فضایل به اهل بیت(ع) توجه می‌کنند و مرجعیت علمی ائمه مورد غفلت واقع شده است.

وی با تأکید بر اینکه هیچ علم نافعی نمی‌توان پیدا کرد مگر اینکه از طرف اهل بیت(ع) صادر شده باشد، افزود: در رشته‌های گوناگون علمی هر چه قدر جلوتر می‌رویم بیشتر به علم اهل بیت (ع) پی می‌بریم.

حجت‌الاسلام شعبانی با بیان اینکه دلیل بروز مشکلات روحی و روانی از جمله افسردگی به نگرش ما بر می‌گردد، گفت: اگر شرق و غرب را بگردیم خواهیم دید که سخنان اهل بیت(ع) هنوز هم تازگی دارد.

وی اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا قرآن را از مهجوریت درآورده و فقط به قرائت در مراسم و جلسات بسنده نکنیم، بلکه همگی توجه کنیم به اینکه قرآن کریم چه می‌گوید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، همچنین با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) اظهار کرد: برای استجابت دعاهایمان باید خوش بین به اجابت آن باشیم، همانطور که پیامبر(ص) فرمودند که وقتی دعا می‌کنیم باید تصور کنیم که حاجت ما پشت در، منتظر اجابت است. این درحالی است که اندیشمندان غربی بعد از سال‌ها امروز به این نتیجه رسیده‌اند.

انتهای پیام

captcha