ساخت ۲۵۰ سالن سینما در کشور
کد خبر: 3838816
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

ساخت ۲۵۰ سالن سینما در کشور

گروه فرهنگی ــ معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور، با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۵۰ سالن سینما در کشور توسط بخش خصوصی در حال احداث است، گفت: در سال گذشته ۵۹۶ سالن سینما در کشور در حال فعالیت بود که نسبت به سال ۹۲ بیش از دو برابر شده است.

ساخت 250 سالن سینما در کشور

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی ارشاد استان، رمضانعلی حیدری خلیلی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور، روز جمعه، هشتم شهریورماه در مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت پردیس سینمایی امید در مرند، با بیان اینکه هم‌اکنون 250 سالن سینما در کشور توسط بخش خصوصی در حال احداث است، گفت: در سال گذشته، 596 سالن سینما در کشور در حال فعالیت بود که نسبت به سال 92 بیش از دو برابر شده است.

وی بیان کرد: در چند سال اخیر استقبال مردم از سینماها به شدت افزایش یافته به طوری که در سال گذشته میزان فروش سینماهای کشور 251 میلیارد تومان بوده در حالی که این میزان در سال 92 مبلغ 30 میلیارد تومان بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی با اشاره به طرح‌های توسعه سالن‌های سینما در کشور افزود: پردیس سینمایی امید جهت افزایش توان زیرساختی سینمای کشور، در شهرهای فاقد سالن سینما که دارای جمعیت بیشتری هستند با محوریت شهرداری‌ها احداث می‌شود.

وی ادامه داد: تأمین زمین و اجرای عملیات این سالن‌ها بر عهده شهرداری و تهیه نقشه و طراحی سازه پروژه بر عهده‌ سازمان سینمایی است. در این راستا ۷۰۰ میلیون تومان را سازمان سینمایی و ۵۰۰ میلیون تومان را سازمان شهرداری‌های وزارت کشور از محل اعتبارات ملی به‌عنوان کمک بلاعوض بابت اجرای طرح پردیس سینمایی امید پرداخت می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور گفت: سازمان سینمایی کشور حضور جدی‌ در استان‌ها داشته و تاکنون تفاهم‌نامه احداث پردیس سینمایی با شهرداران 17 شهر در 17 استان کشور با ظرفیت 53 سالن امضا شده است.

انتهای پیام

captcha