دشمنان به‌دنبال انحراف در عزاداری محرم هستند
کد خبر: 3840011
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

دشمنان به‌دنبال انحراف در عزاداری محرم هستند

گروه معارف ــ رئیس اداره اوقاف شبستر، اظهار کرد: امروز دشمنان و مخالفان دین تلاش می‌کنند تا به نوعی عزاداری‌های اصیل را با مسائل انحرافی و شبهات، خدشه‌دار کرده و مردم را نسبت به عزاداری اصیل امام حسین(ع) در محرم و صفر دچار تردید و شبهه کرده و موجب ضعف اعتقادی مردم شوند.

دشمنان به دنبال انحراف در عزاداری محرم هستند

حجت‌الاسلام عزالدین تقی‌زاده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شبستر در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، بیان کرد: ظلم، فساد، تجاوز، تعدی و... که در دنیای کنونی موج می‌زند، نشئت گرفته از این است که فلسفه‌ قیام سیدالشهدا(ع) به‌خوبی تبیین نشده است، از این‌رو توجه به این امر بسیار مهم بوده و معتقدم اهتمام و اقدام در این رابطه، حتی بهتر از عزاداری است.

وی با بیان این‌که محرم و صفر و همچنین برنامه‌هایی که طی این دو ماه و به‌ویژه در دهه‌ اول محرم برگزار می‌شود، موجب دوام و بقای دین اسلام و بقای ارزش‌های الهی انسانی و توحیدی در روی زمین است، افزود: نباید به عزاداری‌ به‌عنوان عزداری صرف نگاه کنیم؛ چرا که این عزاداری‌ها یک فرهنگ بوده و برگزاری آن به شکل اصیل و اسلامی بسیار مورد تأکید است.

حجت‌الاسلام نقی‌زاده، با تأکید بر این‌که اگر عاشورای حسینی نبود آثاری از دین اسلام نیز تا به امروز باقی نمی‌ماند، اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) و ماجرای عاشورا، موجب تداوم اسلام و آرمان‌های توحیدی است.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان این‌که برپایی عزاداری به شکل‌ آیینی و سنتی مورد تأکید بوده و باید این جریان اصیل تقویت شود، گفت: تبیین روح و فلسفه‌ نهضت عاشورا در این ایام، مهم‌تر از هر موضوع دیگری است و باید اهمیت ویژه‌ای برای آن قائل شویم.

وی با بیان این‌که فلسفه‌ عاشورا، ظلم‌ستیزی و مقابله با تبعیض است، افزود: مصداق بارز این امر در دنیای کنونی مبارزه با رانت، فساد، بداخلاقی و ناهنجاری‌های اجتماعی است؛ همچنین نهادینه کردن ارزش‌های الهی و انسانی در روی زمین از دیگر اهداف نهضت عاشوراست.

رئیس اداره اوقاف شبستر در خصوص اهمیت و جایگاه اقامه‌ عزا نیز گفت: اقامه عزا همان تعظیم شعائر الهی است که در قرآن کریم بدان اشاره شده و موجب بقای دین است، از این‌رو دشمنان از زمانی که به اهمیت و جایگاه این جریان‌سازی اصیل اسلامی پی بردند، درصدد منحرف کردن این جریان برآمده و اقداماتی در این رابطه انجام دادند.

وی تشریح کرد: امروز نیز دشمنان و مخالفان دین تلاش می‌کنند تا به نوعی این عزاداری‌های اصیل را با مسائل انحرافی و شبهات، خدشه‌دار کرده و مردم را نسبت به عزاداری اصیل امام حسین(ع) در محرم و صفر دچار تردید و شبهه کرده و موجب ضعف اعتقادی مردم شوند.

حجت‌الاسلام نقی‌زاده، گفت: از این رو باید در این رابطه اهتمام کنیم و اجازه ندهیم تا دشمنان بساط شبهات و انحرافات را بین عزاداری‌هایمان باز کرده و به هر نحو مکتب اصیل و مقدس اهل بیت(ع) و سیدالشهدا(ع) را خدشه‌دار کنند.

انتهای پیام

captcha