برگزاری اجتماع «تاسوعای حسینی» در پلدختر
کد خبر: 3841023
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

برگزاری اجتماع «تاسوعای حسینی» در پلدختر

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی پلدختر از برگزاری اجتماع عزاداران حسینی هم‌زمان با روز تاسوعا در میدان شهید بهشتی شهر پلدختر خبر داد.

برگزاری اجتماع بزرگ «تاسوعای حسینی» در پلدختربه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام علی صیادی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پلدختر، یکشنبه، 17 شهریورماه، در جمع خبرنگاران، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) گفت: گردهمایی «عاشوراییان» با حضور گسترده مردم پلدختر، روز تاسوعا، در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که حضور گسترده عزاداران در اجتماع عاشوراییان جلوه‌هایی از عشق‌ورزی، ولایت‌مداری، ایمان و اعتقادات عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) و به تصویر کشیدن اتحاد و همدلی آنان است.

صیادی افزود: این گردهمایی در راستای ترویج و تبیین مهم‌ترین اهداف امام حسین(ع) یعنی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر برگزار می‌شود و موجب یأس و ناامیدی دشمنان و کسانی می‌شود که به‌دنبال تحریف ارزش‌های دینی هستند، زنده نگه داشتن مکتب امام حسین(ع)، فلسفه عزاداری ماه محرم است؛ لذا ماه محرم، عزاداری، سینه‌زنی و تاسوعا و عاشورا حسینی بهترین فرصت برای تبیین فرهنگ عاشورا و انتقال پیام نهضت امام حسین(ع) به جهانیان است.

وی با اشاره به این‌که ظلم‌ستیزی، مبارزه با کفر و زنده نگه‌داشتن دین و ارزش‌های اسلام از مهم‌ترین اهداف قیام امام حسین(ع) است که ترویج و تبیین این اهداف از مهم‌ترین وظایف شیعیان است، بیان کرد: به‌مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی گردهمایی عاشوراییان روز دوشنبه ساعت ۱۷ با حضور هیئت‌های مذهبی سینه‌زنی و زنجیرزنی و مردم عزادار حسینی در میدان شهید بهشتی شهر پلدختر برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پلدختر افزود: در این اجتماع، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پیرامون واقعه عاشورا و شهادت مظلومانه امام حسین(ع) و یاران با وفایش به مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی می‌پردازند.

حجت الاسلام صیادی از مردم پیرو مکتب سرخ حسینی، هیئت‌های مذهبی و ارادتمندان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دعوت کرد که با حضور گسترده و پرشور خود در این گردهمایی، بر شکوه آن بیفزایند.

انتهای پیام

captcha