امربه‌معروف و نهی از منکر بر مبنای دلسوزی باشد
کد خبر: 3841113
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴
حجت‎الاسلام کریمی‌تبار:

امربه‌معروف و نهی از منکر بر مبنای دلسوزی باشد

گروه فرهنگی – نمانیده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر بر مبنای دلسوزی باشد، گفت: ادارات نماد نظام جمهوری اسلامی هستند، کارمند ما کارگزار نظام جمهوری اسلامی است و برخورد این کارمند با ارباب‌رجوع به ‌پای نظام اسلامی گذاشته می‌شود.

امربه‌معروف و نهی از منکر بر مبنای دلسوزی باشد
به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین اله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام امروز 17 شهریور ماه در همایش توجیهی مسئولان شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی استان ایلام، اظهار کرد: عامر به معروف و ناهی از منکر جانشین خداوند در زمین است و این بالاترین مقامی که برای یک انسان متصور است و اولین عامر معروف و ناهی از منکر خداوند است.
وی با بیان اینکه پیام قیام امام حسین (ع) برای همه بشر، امربه‌معروف و نهی از منکر بوده است، افزود: فلسفه قیام امام حسین (ع) برپاداشتن همین فریضه بود، سید و سالار شهیدان برای اصلاح امت اسلامی زمان خود قیام کرد و هدف از قیام خود را امربه‌معروف و نهی از منکر اعلام و برای همین فریضه جان شیرین خود را فدا کرد.
امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه جایگاه امربه‌معروف و نهی از منکر باید بر مبنای دلسوزی باشد، تصریح کرد: ادارات نماد نظام جمهوری اسلامی هستند، کارمند ما کارگزار نظام جمهوری اسلامی است و برخورد این کارمند با ارباب‌رجوع به‌پای نظام اسلامی گذاشته می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام یادآور شد: اگر کسی به ادارات مراجعه می‌کند، مشکلش حل نشد حداقل نباید نمک روی زخم آن مراجعه‌کننده پاشیده شود، کسی که به ادارات مراجعه می‌کند مشکلات زیادی دارد، وقتش را صرف می‌کند، باید مراجعه‌کننده را تحویل گرفت و احترام گذاشت و در این صورت آرامش پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه مردم ما از تبعیض ناراحت هستند و گرانی و مشکلات معیشتی را تحمل می‌کنند، گفت: همه افراد جامعه نسبت به هم مسئولیت متقابل دارند و زیر چتر نظام اسلامی باید با نگاه سازندگی و اصلاحی این مسئولیت را انجام داد و همانند یک طبیب دلسوز نسبت به بیماری‌ها و آسیب‌های جامعه مسئولیت‌پذیر بود.
کریمی تبار یادآور شد: اگر قیام امام حسین (ع) نبود امروز چیزی از اسلام ناب محمدی باقی نمی‌ماند، در اسلام واژه «به من چه نداریم» و همه در جامعه اسلامی نسبت به هم مسئولیت داریم، باید همه افراد جامعه نسبت به حفظ ارزش‌های اسلامی و ترویج آن تلاش کنند.
امام‌جمعه ایلام در پایان با بیان اینکه نوع کنش و رفتار کارمندان و مسئولان یک اداره بر روی دفع و جذب ارباب‌رجوع بسیار تأثیرگذار است، عنوان کرد: تعظیم شعائر دینی و فرهنگی در سطح ادارات بسیار مهم و حائز اهمیت است که فضای مناسبی در سطح ادارات و نهادهای دولتی در ایام و مناسبت‌های دینی فراهم شود.
انتهای پیام
captcha