بصیرت؛ ماندگارترین درس عاشورا
کد خبر: 3841708
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶

بصیرت؛ ماندگارترین درس عاشورا

گروه اجتماعی - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، بصیرت و آگاهی را ماندگارترین درس عاشورا برشمرد و گفت: بصیرت به ما یاد می‌دهد دفاع از دین مهم‌ترین موضوع است و بی بصیرت‌ها در جبهه باطل قرار می‌گیرند.

بصیرت، ماندگار ترین درس عاشورا

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 21 شهریورماه در مراسم عزاداری مشترک نیروهای مسلح مستقر در استان که در حسینیه امام خمینی سپاه عاشورا برگزار شد گفت: بصیرت به ما یاد می‌دهد دفاع از دین مهم‌ترین موضوع است و بی بصیرت‌ها در جبهه باطل قرار می‌گیرند.
وی افزود: هیچ قدرتی نمی‌تواند شبانه مردم را به خیابان‌ها بکشاند این قدرت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حادثه عظیم کربلا است و باید پیام عاشورا برای مقاومت امروز ما تبیین شود.
امام جمعه تبریز ادامه داد: قیام امام حسین(ع) در برابر حکومت ظالم یزیدیان درس ایستادگی و مقاومت را به بشریت آموخت و راه مقابله با سلطه جویان را به جهانیان نشان داد.
وی گفت: انقلاب اسلامی که نشات گرفته از قیام اباعبدالله الحسین (ع) است، شکست استعمار داخلی و نبرد با استکبار جهانی را سرلوحه کار خود قرار داده است و بدون تردید این موفقیت چهل ساله را نیز مرهون عنایت اهل بیت (ع) و درس گرفتن از محرم و عاشورا می‌دانیم.
حجت‌الاسلام آل هاشم، پیام‌های حماسه عاشورا را بسیار درس آموز دانست و گفت: تنها عزاداری و سینه زنی برای اباعبدالله(ع) کافی نیست بلکه باید از حرکت ایشان درس بیاموزیم مخصوصاً امروز که در جامعه خودمان زندگی می کنیم بدانیم در برابر یزیدیان زمان چگونه رفتار کنیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از پیام‌های عاشورا این است که سازش و تسلیم در برابر حکام ظالم و نالایق در قاموس اسلام و قاموس آل الله به هیچ وجه جایی ندارد.
امام جمعه تبریز ادامه داد: پیام بعدی عاشورا این است که باید در مقابل دشمنان اسلام که برای رسیدن به اهداف خود از هیچ خباثت و جنایتی فروگذار نبوده و به هیچ اصل انسانی پایبند نیستند، بایستیم و در مسیر مقاومت و نبرد با استکبار از دادن جان و مال خود ابایی نداریم و امروز جوانان ما این موضوع را در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و در دفاع از حریم آل الله به دنیا نشان دادند.
وی شهدای مدافع حرم را از رویش‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: از پیام های دیگر عاشورا این است که مرگ باعزت، بهتر از زندگی زیر بار ظلم و ستم است.
امام جمعه تبریز افزود: پیام دیگر عاشورا این است که جبهه باطل اگر به ظاهر هم پیروز میدان باشد قطعاً به اهداف خویش در دنیا و آخرت دست نیافته است و جبهه مقاومت اگر به ظاهر هم شکست خورده باشد، ناشی از قدرت دشمن نیست، بلکه به علت خیانت‌های داخلی عده‌ای است که ایمان سست دارند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: در انتخابات پیش رو حواسمان باشد میدان را برای کسانی که با مسیر عاشورا، کربلا و انقلاب اسلامی فاصله دارد باز نکنیم و به کسانی که در مسیر انقلاب عشق و علاقه خود را به اثبات رسانده اند و سربازی خود را به امام و رهبری نشان دادند رای بدهیم.
انتهای پیام

captcha