یادمان شهدا در تبریز ساخته می‌شود
کد خبر: 3842010
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹

یادمان شهدا در تبریز ساخته می‌شود

گروه اجتماعی ــ شهردار تبریز گفت: یادمان شهدا، پس از اتمام عملیات عمرانی ایستگاه مترو ساخته می‌شود.

یادمان بزرگ شهدا در میدان شهدا ساخته می‌شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، ایرج شهین‌باهر، شهردار تبریز امروز، 23 شهریورماه در نشست هماهنگی آغاز فاز اجرایی طرح «کوچه میزین افتخاری» گفت: یادمان بزرگ شهدا در میدان شهدا، پس از اتمام عملیات عمرانی ایستگاه مترو ساخته می‌شود.

وی این طرح را طرحی ماندگار برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا اعلام کرد و افزود: متأسفانه به دلیل عدم وجود اطلاعات کافی اجرای این طرح با تأخیر مواجه شد.

شهین باهر، با بیان این‌که شهدا هویت و شناسنامه همه ما و کشور هستند، گفت: تلاش داریم در سریع‌ترین زمان ضمن اجرای کامل این طرح، باغ موزه دفاع مقدس را نیز به اتمام برسانیم و اقدام به تأمین محتوای موزه کنیم تا شهدا را آنگونه که هستند به نسل امروز معرفی کنیم.

شهردار تبریز افزود: با زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا می‌توانیم بسیاری از مشکلات حاصل از تهاجم فرهنگی را برطرف کنیم. هر اقدامی که برای شهدا انجام می‌دهیم در واقع ارج نهادن به کسانی است که از خودگذشتگی کرده‌اند، اگر مسئولیتی داریم به برکت خون شهداست.

شهین‌باهر، افزود: اگر کسی اقدامات خود را با اقدامات شهدا مقایسه کند، می‌فهمد هیچ کاری انجام نمی‌دهد و اقداماتش در برابر کار شهدا هیچ است.

شهردار تبریز هشت سال جنگ تحمیلی را دانشگاه ایثار و شهادت دانست و گفت: آنچه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب برای ما تکلیف کردند؛ همان اقداماتی است که شهدا در جنگ تحمیلی انجام دادند.

شهین باهر با بیان این‌که اگر مثل شهدا رفتار کنیم بی‌شک بسیاری از مشکلات و نابسامانی‌ها در جامعه وجود نخواهد داشت، گفت: امروز اگر در جامعه مشکلات وجود دارد به خاطر این است که کسی به فکر حل مشکل مردم نیست، در مجموعه مدیریت شهری اگر خلافی رخ می‌دهد، هم به همین دلیل است.

وی با تأکید بر این‌که هر کس در جایگاهی که حضور دارد باید برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا اقدام کند، گفت: شهرداری به دلیل این‌که فضای شهری را در اختیار دارد، بر خود وظیفه می‌داند در نامگذاری معابر و میادین از نام شهدا استفاده کند.

انتهای پیام

captcha