ثبت‌نام ۱۴۸۳۰ نفر از آذربایجان‌شرقی برای سفر اربعین
کد خبر: 3842322
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰

ثبت‌نام ۱۴۸۳۰ نفر از آذربایجان‌شرقی برای سفر اربعین

گروه اجتماعی ــ مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که فرآیند ثبت نام زوار اربعین از یکم شهریورماه شروع شده و تا اطلاع ثانوی ادامه دارد، گفت: از آغازین روز ثبت نام تا روز شنبه، 23 شهریور‌ماه، 14 هزار و 830 نفر از استان در سامانه سماح برای پیاده‌روی اربعین ثبت نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 14830 نفر از آذربایجان‌شرقی برای سفر اربعین

امیر روحی ملکی، مدیر حج و زیارت استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر این‌که فرآیند ثبت نام زوار اربعین از یکم شهریورماه شروع شده و تا اطلاع ثانوی ادامه دارد، گفت: از آغازین روز ثبت نام تا روز شنبه، 23 شهریور‌ماه، 14 هزار و 830 نفر از استان در سامانه سماح برای پیاده‌روی اربعین ثبت نام کرده‌اند.

وی با تأکید بر این‌که زائران باید برای حضور در زیارت اربعین سال ۹۸ به سامانه سماح به نشانی https://samah.haj.ir مراجعه و اطلاعات خود را ثبت‌ کنند، افزود: اگر افرادی امکان دسترسی به این سامانه را نداشته باشند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی رسمی در این سامانه ثبت نام کنند.

روحی ملکی، ادامه داد: طبق هماهنگی‌های انجام شده، زائران می‌توانند بدون نیاز به اخذ روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح و همراه با گذرنامه معتبر جهت زیارت اربعین امام حسین(ع) وارد کشور عراق شوند.

وی با تأکید بر این‌که زوار اربعین بعد از ثبت نام در سامانه سماح، مبلغ 22 هزار تومان حق بیمه به‌صورت اینترنتی پرداخت می‌کنند، افزود: چنانچه افرادی به اینترنت دسترسی نداشته باشند، می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های رسمی دارای مجوز، جهت ثبت نام مراجعه کنند؛ حق الزحمه ثبت نام برای کارگزاری‌ها نیز سه هزار تومان است.

مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی با اشاره به شرایط اقامت در عرقا برای زوار اربعین، گفت: در اربعین سال‌ جاری نیز مدت ماندگاری زوار ایرانی در عراق به مدت 30 روز بوده و زوار اربعین از لحظه ورود به عراق، حداکثر تا یک ماه می‌توانند در این کشور اقامت داشته باشند.

وی در توصیه‌ای به زوار اربعین تأکید کرد: ثبت نام در سامانه سماح شرط ورود به کشور عراق برای سفر اربعین بوده و زوار حتماً در این سامانه ثبت نام کنند، همچنین با ثبت نام در سامانه سماح، در صورت نیاز از خدمات بیمه‌ای نیز بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام

captcha