کتب آموزش شهروندی در مدارس تبریز تدریس می‌شود
کد خبر: 3842467
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

کتب آموزش شهروندی در مدارس تبریز تدریس می‌شود

گروه فرهنگی ــ معاون آموزش‌وپرورش آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که طرح تدریس کتب آموزش شهروندی، برای اولین بار در کشور در مدارس تبریز اجرا می‌شود، گفت: این کتب در دوره‌ ابتدایی و متوسطه تدریس می‌شود.

مجموع کتب آموزش شهروندی در مدارس آذربایجان‌شرقی تدریس می‌شود

طاهر علمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش وپرورش استان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که این طرح اولین بار در کشور در مدارس تبریز اجرا می‌شود، گفت: مجموع کتب آموزش شهروندی در دوره‌‌ ابتدایی و متوسطه در مدارس تبریز تدریس می‌شود.

وی، اظهار کرد: مجموع کتب آموزش شهروندی توسط شهرداری تبریز چاپ شده و به‌صورت رایگان بین دانش‌آموزان تبریزی توزیع خواهد شد.

علمی با بیان این‌که مطالب کتاب‌های آموزش شهروندی متناسب با سن دانش‌آموزان ارائه‌ می‌شود، گفت: معلمان در طول سال تحصیلی جدید، با توجه به حجم کتاب، هفته‌ای دو روز به مدت نیم ساعت اصول شهروندی را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند.

معاون آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از تدریس کتاب آموزش شهروندی در 9 محور مختلف در مهرماه و اسفندماه سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان خبر داد و گفت: معلمان آموزش‌های شهروندی را در محورهای مختلف از جمله آموزش شهروندی، حقوق شهروندی، امداد‌رسانی، اطفای حریق، بهداشت شخصی و غیره به دانش‌آموزان ارائه خواهند داد.

وی اظهار کرد: بی‌شک اگر معلمان انتقال مطالب شهروندی را به‌صورت تئوری و عملی به دانش‌آموزان انجام دهند، نتیجه و بازخورد آن می‌تواند تربیت و پرورش نسلی آگاه به محیط اطراف خود و مسئولیت‌پذیر باشد؛ چرا که پس از پایان این آموزش‌ها، نوجوان ما می‌داند چطور باید در شهر زندگی کند.

انتهای پیام

captcha