اعلام برنامه‌های صداوسیمای مرکز آذربایجان‌شرقی در هفته دفاع مقدس
کد خبر: 3843529
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴

اعلام برنامه‌های صداوسیمای مرکز آذربایجان‌شرقی در هفته دفاع مقدس

گروه فرهنگی ــ مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی از اعلام برنامه‌های این شبکه در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، خودباوری دینی و ملی هدف عمده برنامه‌های هفته دفاع مقدس شبکه سهند است.

برنامه‌های صداوسیمای مرکز آذربایجان‌شرقی در هفته دفاع مقدس اعلام شد

مرتضی صفری، مدیرکل صداوسیمای مرکز استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با هدف ایجاد وحدت و همبستگی ملی و تقویت روحیه انقلابی، حوزه‌های مختلف رادیو، تلویزیون، رادیو برون مرزی، خبر و فضای مجازی با تدارک برنامه‌های متنوع در قالب‌های مختلف سریال، فیلم، مستند، ترکیبی و... به استقبال این هفته می‌روند.

وی اضافه کرد: شبکه سهند علاوه بر پرداخت ویژه به هفته دفاع مقدس در برنامه‌های روتین سحرلر، خانواده، تبریزیم و برنامه شبانگاهی، ویژه برنامه‌ها و گزارش‌های مختلفی در راستای افزایش شناخت مخاطب در خصوص فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت و ارج نهادن به مقام والای شهیدان و بزرگداشت رشادت‌های یادگاران هشت سال دفاع مقدس تقدیم نگاه گرم مخاطبان خواهد کرد.

صفری بیان کرد: ویژه برنامه «غیرت حماسه سی» به تهیه کنندگی عباس احمدزاده در 10 قسمت 40 دقیقه‌ای و ویژه برنامه «دفاع مقدس» به تهیه کنندگی مرتضی مقدس در 7 برنامه 70 دقیقه ای در طول این ایام از شبکه سهند به روی آنتن خواهد رفت .

وی پخش فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، تهیه گزارش‌هایی از نمایشگاه دفاع مقدس در پارك شمیم پایداری، پخش زنده رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور، پوشش تصویری همایش‌ها و مراسمات مختلف در سطح استان، پخش مستندهای مختلف، كلیپ و نماهنگ‌های متنوع از سال‌های ایثار و مقاومت، فیلم های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی از دیگر برنامه‌های شبکه استانی سیما در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی ادامه داد: شبکه استانی صدای مركز آذربایجان شرقی هم در برنامه‌های روتین سحرلر، یک پیام یک ترانه، خانواده، دعوت، دانشیق، صدای ورزش و آخشاملار با اطلاع رسانی مراسمات، دعوت از فرماندهان نظامی و انتظامی، پخش سرودهای حماسی، تهیه گزارش از خانواده های شهدا ، پخش خاطرات و آنونس های دفاع مقدس، به موضوع این هفته به صورت ویژه پرداخت می کند.

وی اضافه کرد: پخش ویژه برنامه آغاز هفته دفاع مقدس در آخرین روز شهریور و پوشش مراسم رژه با تهیه گزارش‌های زنده رادیویی از محل برگزاری مراسم، پخش ویژه برنامه «رادیو جبهه» از نمایشگاه دفاع مقدس در پارك شمیم پایداری، برنامه سیزلر ـ مسئوللار، چرتکه، نمایش‌های سی سردار، کارگر ساده، سوسنگرد، قهرمانی، بهشت همینجاست، تک تیرانداز، سردار توپخانه و پل حمید و پخش برنامه «عاشورائیلر» بخشی از تمهیدات رادیو تبریز در هفته دفاع مقدس است و علاوه براین، رادیو شهر مراغه هم با پخش برنامه های ایثار جلوه لری، سحر گوروشی، رحمت قاپیسی، آخشاملار سسی، ائویمیز و پخش زنده مراسم رژه یاد و خاطره هشت سال دفاع جانانه ملت ایران در برابر تجاوزگری های رژیم بعثی عراق را گرامی خواهد داشت.

صفری در تشریح برنامه‌های معاونت خبر هم گفت: این معاونت علاوه بر پوشش خبری رویدادها و برنامه‌های این هفته در تبریز و شهرستان‌ها و اطلاع رسانی برنامه‌های ستاد هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با تهیه و پخش گزارش‌های خبری و گفت‌وگوهای ویژه خبری سعی خواهد كرد یاد و نام ایثارگران و دلاورمردان سال های پرافتخار دفاع مقدس را به بهترین شكل ممكن گرامی بدارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم پویایی و نقش آفرینی هر چه بیشتر رسانه ملی در عرصه فضای مجازی افزود: تهیه روز شمار هفته، تولید ویدئوهای کوتاه و انتشار گزیده مستندها، نشر گزیده ویژه‌برنامه‌ها و سخنان حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در قالب عکس نوشت در شبکه‌های اجتماعی، پخش زنده مراسمات مختلف در صفحه اینستاگرام و تهیه موشن‌گرافی، از جمله تمهیدات معاونت فضای مجازی در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

انتهای پیام

captcha