اعلام برنامه‌های سازمان مشارکت زنان در هفته دفاع مقدس
کد خبر: 3844004
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲

اعلام برنامه‌های سازمان مشارکت زنان در هفته دفاع مقدس

گروه جهاد و حماسه ــ رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: نشست فعالان زن دانش‌پژوه در عرصه دفاع مقدس و رونمایی از پنج عنوان کتاب مکتوب و صوتی در حوزه زن و دفاع مقدس از جمله برنامه‌های این سازمان در هفته دفاع مقدس است.

اعلام برنامه‌های سازمان مشارکت زنان در هفته دفاع مقدسبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس؛ مریم مجتهدزاده رئیس این سازمان گفت: برنامه هفته دفاع مقدس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خود باوری دینی و ملی برگزار می‌شود. دفاع مقدس یادآور حماسه‌های بی‌بدیل فرزندان این مرز و بوم است، هفته دفاع مقدس فرصتی مغتنم برای نشر، ترویج و تقویت اهداف و ارزش‌های دفاع مقدس است. برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس با شعار محوری «ما پیروزیم» و مبتنی بر ایجاد وحدت و همبستگی ملی و تقویت روحیه انقلابی و عاشورایی در هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود. 

وی افزود: نشست فعالان زن دانش‌پژوه در عرصه دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدا به ویژه شهدای اقلیت، رونمایی از پنج عنوان کتاب مکتوب و صوتی در حوزه زن و دفاع مقدس و همچنین رونمایی از فصلنامه زنان و دفاع مقدس با محوریت زنان، دفاع مقدس و دانش‌های کاربردی، برگزاری طرح اکسیر (سواد رسانه) در شرق و جنوب شرق تهران، برگزاری نشست همسران آزادگان و تهیه برنامه رادیویی «بر بلندای آسمان» درباره معرفی همسران شهدایی که خود در دفاع مقدس نقش اساسی داشته‌اند، از جمله برنامه‌های سازمان به مناسبت هفته دفاع مقدس است.

مجتهدزاده گفت: برنامه هفته دفاع مقدس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خود باوری دینی و ملی برگزار می‌شود. دفاع مقدس یادآور حماسه‌های بی بدیل فرزندان این مرز و بوم است، هفته دفاع مقدس فرصتی مغتنم برای نشر، ترویج و تقویت اهداف و ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی در ادامه افزود: برگزاری نشست هم‌اندیشی و تجلیل از مادران شهدا، برگزاری کنگره شهدا زیر پوشش بهزیستی به نام بچه‌های گمنام مادران گمنام، برگزاری نمایشگاه کتاب و عکس در دانشگاه‌ها، مدارس و فرهنگسراها، معرفی مادران، خواهران و همسران شهدا به مدارس و دانشگاه‌ها برای سخنرانی و برگزاری طرح در کوی نیک‌نامان (تجلیل و تقدیر از خانواده شهدا) در منطقه شرق تهران انجام می‌شود.

مجتهدزاده تبیین نقش، ولی فقیه در احیای هویت دینی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و بهره‌گیری از دستاورد‌های آن به ویژه در دوران دفاع مقدس و حصول پیروزی‌های عظیم همراه با وحدت بین نیرو‌های مسلح و بسیج مردمی، همبستگی اقوام ادیان و مذاهب به عنوان حیات معنوی کشور و نیز تبیین نقش بصیرت و مقاومت با بهره‌گیری از فرهنگ عاشورایی در ثبات روزافزون جمهوری اسلامی ایران و توجه داشتن به درس‌ها و عبرت‌های جنگ تحمیلی در مقابله با استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی را از راهبرد‌های برنامه هفته دفاع مقدس بیان کرد.

انتهای پیام

captcha