برگزاری دوره تربیت معلم روخوانی قرآن در گل تپه
کد خبر: 3844043
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸

برگزاری دوره تربیت معلم روخوانی قرآن در گل تپه

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی شمیم ولایت گل‌تپه گفت: این مؤسسه با همکاری دستگاه‌های دیگر در مهرماه سال جاری برای نخستین بار دوره «تربیت معلم روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم» را برگزار می‌کند.

برگزاری تربیت معلم روخوانی قرآن برای اولین بار در گل تپهعلی‌اصغر بهرام صفتی، مدیر مؤسسه قرآنی شمیم ولایت گل تپه در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این مؤسسه 10 سالی است که در حوزه آموزش قرآن در رشته‌های مختلف فعال است.

وی با بیان اینکه این مؤسسه قرآنی در بخش گل تپه از توابع شهرستان کبودرآهنگ فعال است، گفت: دوره‌های قرآنی این مؤسسه در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، اذان، مفاهیم و قرائت، تفسیر و سبک زندگی در دو گروه سنی بالا و پایین 15 سال برگزار می‌شود.

صفتی با بیان اینکه این مؤسسه، برنامه‌های قرآنی 4 روستا بخش گل تپه را پوشش می‌دهد، گفت: استقبال مردم به‌ویژه اهالی روستا‌های تحت پوشش از دوره‌های قرآنی بسیار خوب است.

وی با اشاره به اینکه در خوابگاه شبانه‌روزی دبیرستان پسرانه احد و امام حسین(ع) نیز دوره‌های قرآنی برگزار می‌شود، ابراز کرد: دوه‌های روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم در این دو دبیرستان به‌صورت فوق برنامه و در ساعات شب برگزار می‌شود.

مدیر مؤسسه شمیم ولایت با اشاره به اینکه برای برگزاری برنامه‌های قرآنی مؤسسه از ظرفیت مساجد و مدارس استفاده می‌شود، ادامه داد: مکان برگزاری برنامه‌های قرآنی و فرهنگی در ایام تعطیل سال در مدارس و در ایام عادی در مساجد گل تپه است.

صفتی با اشاره به اینکه در حال حاضر 3 مربی با مجموعه به‌صورت مستقیم همکاری دارد، گفت: می‌توان گفت که از ابتدای سال تاکنون حداقل 300 نفر از اهالی بخش گل تپه از دوره‌های قرآنی این مؤسسه بهره‌مند شده‌اند.

مدیر مؤسسه شمیم ولایت بخش گل تپه عنوان کرد: پس از اتمام دوره‌های قرآنی به پذیرفته‌شدگان گواهی‌نامه معتبر از سوی اداره تبلیغات اسلامی استان اعطا می‌شود.

وی گفت: این مؤسسه با همکاری دستگاه‌های دیگر در مهرماه سال جاری برای نخستین بار دوره «تربیت معلم روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم» را ویژه بانوان برگزار خواهد کرد، از پذیرفته‌شدگان این دوره در بحث تدریس استفاده خواهد شد.

صفتی با بیان اینکه محمد حسین ژاله وحدتی یکی از قاریان مطرح و تربیت شده در مؤسسه شمیم ولایت است، گفت: کسب رتبه نخست رشته اذان و رتبه دوم قرائت در مسابقات قرآن بسیج شهرستان از افتخارات این مؤسسه قرآنی است.

وی با بیان اینکه این مؤسسه علاوه بر برگزاری دوره‌های قرآنی، در مناسبت‌های مختلف سال نیز برنامه‌های متنوعی دارد، گفت: هر ساله همزمان با ایام ماه مبارک رمضان با دعوت از قاریان ممتاز استانی و کشوری محافل انس با قرآن برگزار می‌شود.

مدیر مؤسسه شمیم ولایت با بیان اینکه مؤسسات تحت پوشش اداره ارشاد وضعیت بهتری نسبت به مؤسسات دارای مجوز از تبلیغات اسلامی دارند، بیان کرد: مهم‌ترین مشکل این مؤسسه عدم برخورداری از امکانات آموزشی و ساده‌ترین تجهیزات است.

صفتی با اشاره به اینکه مباحث مالی یکی دیگر از مشکلاتی است که گریبان‌گیر اکثر مؤسسات قرآنی است، گفت: این مؤسسه نیز اکنون با مشکلات مالی روبه‌رو است به‌گونه‌ای که پرداخت حقوق بسیار ناچیز مربیان قرآن به سختی امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

captcha