بزرگداشت دفاع مقدس؛ منشا قدرت و حرکت
کد خبر: 3845204
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

بزرگداشت دفاع مقدس؛ منشا قدرت و حرکت

گروه شهرستان‌ها ــ فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: یادآوری آنچه در دفاع مقدس اتفاق افتاده، منشاء قدرت و حرکت ما است، ما نیاز به قدرت و روحیه داریم و یادآوری دفاع مقدس به دلیل افتخارآمیز بودنش، برای ما غرورآفرین است و موجب افزایش توان و قدرت ما می‌شود.

بزرگداشت دفاع مقدس منشا قدرت و حرکت ما استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع) شامگاه گذشته ۴ مهرماه در همایش بزرگ بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس در محل مصلی امام خمینی (ره) گناباد با تاکید بر آنکه باید با یاد شهدا، دین خود را به آنها ادا کنیم، اظهار کرد: اگر گرد و غبار روی نام شهدا و خانواده آن‌ها نشسته نیاز به غبارروبی است، زیرا شهدا و خانواده شهدا باید بدرخشند تا همه جامعه از آن بهره ببرند.

نظری تصریح کرد: شهدا و خانواده آن‌ها سبب ایجاد غرور معنوی می‌شوند و هفته دفاع مقدس برای یادآوری و بزرگداشت شهدا و ایثارگری های دوران دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت دفاع مقدس در همه ایام سال، عنوان کرد: حتما اینکه انسان‌هایی رفتند و شهید شدند و راه صدساله را یک شبه طی کردند، دلایلی دارد و برای همین باید به فرهنگ دفاع مقدس بپردازیم چرا که دفاع مقدس علاوه بر حفظ نظام، تولید فرهنگ و تجربه داشت، در همه شرایط و زمان‌ها، نیاز به جهاد، معنویت و فرهنگ دفاع مقدس داریم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع)، از استقامت، تبعیت از ولایت و تکیه بر ظرفیت‌های درونی به عنوان درس‌های مهم دوران دفاع مقدس یاد و عنوان کرد: تنها با تکیه بر این سه ظرفیت مهم، شرایط کشور برای توسعه فراهم می‌شود.

نظری اظهار کرد: قدرت اعتقادی و معنوی مردم انقلابی نظام اسلامی، نقش رهبری امام (ره) و مردم پایبند به آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی سه عاملی بود که سبب به هم خوردن محاسبات دشمن و ناکامی آن‌ها از رسیدن به اهدافشان بود.

وی، یک ویژگی شاخص در دوران دفاع مقدس را نقش و جایگاه ولایت دانست و تصریح کرد: شرایط کشور در زمان جنگ بسیار نامسائد بود، کشوری که تازه در آن انقلاب شد و طاغوت را نابود کرد، چقدر نظام سیاسی و دفاعی دارد؟ مدیران ما عموما صاحب تجربه نبودند و نخستین کار امام خمینی(ره) این بود که با سخنان خود آرامش را به مردم دادند، زیرا ایشان کشور را می‌شناختند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) افزود: اعتماد مردم به امام به عنوان یک رهبری الهی موجب ایجاد آرامش در کشور و مسئولان شد و در نتیجه با تعادل در تصمیم گیری‌های لازم، دشمن حساب کار خود را کرد و در این میان گرامیداشت دفاع مقدس ادای دین و تکلیف به همه کسانی است که با ایثارگری خود در دوران دفاع مقدس، صحنه‌های نورانی از مشارکت آفریدند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه ما نیاز به قدرت و روحیه داریم و یادآوری دفاع مقدس به دلیل افتخارآمیزبودنش، برای ما غرورآفرین است و موجب افزایش توان و قدرت ما می‌شود، تصریح کرد: براساس اعتقادات دینی، شواهد، قرائن و تجربه‌هایی كه طی حیات پربركت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به دست آورده‌ایم، تنها راه مقابله با آمریكا مبارزه است.

نظری، راه مبارزه در مقابل کفر و استکبار را تنها راه کنونی بیان کرد و گفت: باید به حدی از استقلال و اقتدار برسیم که قدرت‌های بیگانه روی ما حساب کنند و علی‌رغم اینکه آن‌ها به خون ما تشنه هستد باید با آن‌ها با غرور شهدایی و رزمنده‌ای برخورد کرد.

وی با اشاره به توان و آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نسبت به دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: اگر ایران اسلامی امروز در موضع اقتدار قرار دارد، مدیون خون شهدا و دستاوردهای دوران دفاع مقدس است.

یادآور می‌شود، تجلیل از رزمندگان دوران دفاع مقدس شهرستان گناباد، اجرای سرود، مداحی و... از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام

captcha